Blog

Trainingsmethodes

Onderstaande trainingsmethodes komen ongeveer in elk trainingsschema wel ergens terug en hier kun je dan ook naar vragen in een fitnesscentrum of bij je trainer.

Extensieve duurtraining

Dit is een langdurige training waarbij je inspanningen doet op lage tot matige intensiteit. Hierbij wordt de energie vooral gehaald uit de verbranding van de vetten. Deze training is ideaal wanneer je een verminderde conditie hebt, vet wilt kwijtraken of wanneer je herstellend bent van een blessure. Het vermogen om vet te verbranden verbetert aan de hand van deze training, omdat de doorbloeding van de spieren verbetert. Dit soort training kan voor een lange tijd worden volgehouden.

Intensieve duurtraining

Deze training wordt ook wel cardiotraining genoemd en mag niet te lang duren, omdat anders het lactaatgehalte in de spieren zal stijgen, wat dus voor verzuring zorgt. Dit is een ideale training als je jouw maximale zuurstofopname wilt verhogen.

Weerstandstraining

Deze training wordt meestal uitgevoerd in intervallen, omdat deze niet lang kan worden volgehouden. Een typisch schema is een 3 x 400 meter sprint met een korte recuperatieperiode tussenin. Door deze training wordt het vermogen van je spieren verhoogd, waardoor je meerdere korte sprints op een korte tijd beter kan voltooien. Dit is zowel interessant voor voetballers als tennissers en sprinters. Deze training is niet geschikt voor kinderen.

Krachttraining

Deze training wordt vooral uitgevoerd wanneer je jouw spiercellen wilt vergroten, met als bedoeling om korte en explosieve inspanningen te kunnen doen. Hiermee wordt de maximale zuurstofopname niet verhoogd. Deze vergroting van de spiercellen is het gevolg van de belasting. Dit is ook minder geschikt voor kinderen.

TIP ! Weet dat Partena je hierbij ondersteunt en je kan rekenen op een aantal terugbetalingen.

Beweeg jij voldoende? Download onze sportgids.

 
Trainingsmethodes

Gerelateerde categorieën

Blijf op de hoogte!

Schrijf je in en ontvang maandelijks ons gezondheidsnieuws en gezond advies.

Meer weten? Contacteer ons!

Interesse in onze producten? Meer weten over onze dienstverlening? Stel je vraag via het contactformulier. Onze medewerkers helpen je graag verder.

Blog en nieuws

Gezond advies, het laatste gezondheidsnieuws en alles over onze workshops en infosessies.

Warm op en stretch

Warm op en stretch

Blog 21 september 2015

Over opwarmen en stretchen vind je veel tegenstrijdige berichten. Sommigen vinden het nodig. Anderen vinden het onzin. In wat volgt lees je waarom het belangrijk is om voor elke lichaamsbeweging op te warmen en erna te stretchen.

Tips om meer te bewegen 

Tips om meer te bewegen 

Blog 24 november 2015

Ben je al overtuigd dat bewegen belangrijk is voor je gezondheid? Heb je jezelf misschien voorgenomen om in 2016 over te gaan tot actie? Ga eerst nog even bij jezelf na welke vorm van bewegen of welke sport bij jou past. In deze blog geven we jou nog een aantal praktische beweegtips mee.

Wij luisteren altijd

Kiezen voor Partena Ziekenfonds is kiezen voor een onafhankelijk ziekenfonds dat bereikbaar is waar en wanneer het jóu past! 


Sluiten

Kantoorzoeker

Bent u op zoek naar het dichtsbijzijnde kantoor?

Zoek een kantoor

Onlinekantoor

Door je aan te melden kun je al je dossiers opvolgen, e-Boxberichten lezen, ...

Onlinekantoor