Blog

Thuis sporten: enkele sportieve tips

Geen tijd om naar een fitnessclub of sportvereniging te gaan? Geen nood, er bestaan tal van eenvoudige oefeningen om thuis te sporten. Thuis sporten is eenvoudig en praktisch! Het belangrijkste is dat je oefeningen kiest die je graag doet.

Efficiënt werken naar je doel

Een plattere buik? Stevigere spieren? Een goede conditie opbouwen? Wie bijvoorbeeld geregeld armspieroefeningen doet, werkt niet alleen aan zijn houding, maar houdt ook zijn kracht op peil en traint het hele bovenlichaam. Als je daarbij gebruikmaakt van gewichtjes, zijn de oefeningen dubbel zo efficiënt. Al deze oefeningen kan je thuis uitvoeren om weer in topvorm te geraken. Driemaal per week thuis sporten is ideaal.

Thuis sporten? 3 tips!

  1. Touwtjespringen houdt je in vormVoor iedereen die graag thuis wil sporten is touwtjespringen de beste workout. Je traint er niet enkel je onderlichaam mee, maar ook je armen, buikspieren en schouders. In no time heb je een platte buik en werk je tegelijkertijd aan je uithoudingsvermogen.
  2. De hometrainer is onmisbaarHet symbool van thuis sporten? De hometrainer! Door te fietsen versterk je niet alleen aan je spieren, maar verbeter je ook je figuur en je uithoudingsvermogen.
  3. Calorieën verbranden met het huishoudenThuis sporten hoeft helemaal niet moeilijk te zijn. Tegenwoordig kan je met dagdagelijkse activiteiten al heel wat calorieën verbranden, zelfs tijdens de slaap. Zo’n 100 calorieën verbrand je met: 20 minuten te strijken, af te wassen, te stofzuigen of bedden op te maken. Je hebt vanaf nu geen excuus meer om niet thuis te sporten.
Om je oefeningen nog efficiënter te maken, zijn er tal van handige accessoires en toestellen om thuis te sporten. Neem eens een kijkje in onze Gezondheidshop! Hier kan je terecht voor kwalitatief sportmateriaal waardoor je vanzelf plezier krijgt in bewegen.

Enkele essentiële hulpmiddelen om thuis te sporten

Voor een goede workout in je eigen huis heb je een aantal essentiële hulpmiddelen nodig. Gewichtjes, stappentellers, oefenballen, springtouwen, matjes, hartslagmeters, weegschalen met vetpercentagemeting, maar ook hometrainers, crosstrainers, loopbanden, balance boards, ... De keuze aan hulpmiddelen is enorm, er zit zeker iets voor jou tussen, zodat je graag thuis blijft sporten.

Haal ook wat inspiratie op YouTube, waar je heel wat voorbeelden vindt kan je heel wat voorbeelden vinden. Vooral op de zoekwoorden 'thuis fitness oefeningen' krijg je heel wat inspiratievolle filmpjes.

TIP ! Weet dat Partena je regelmatig bewegen ondersteunt. Je kan bovendien zelfs rekenen op een aantal terugbetalingen.

Beweeg jij voldoende? Download onze sportgids.
 
Thuis bewegen

Gerelateerde categorieën

Blijf op de hoogte!

Schrijf je in en ontvang maandelijks ons gezondheidsnieuws en gezond advies.

Meer weten? Contacteer ons!

Interesse in onze producten? Meer weten over onze dienstverlening? Stel je vraag via het contactformulier. Onze medewerkers helpen je graag verder.

Blog en nieuws

Gezond advies, het laatste gezondheidsnieuws en alles over onze workshops en infosessies.

Het belang van een sportmedische keuring

Het belang van een sportmedische keuring

Blog 9 januari 2017

Heb je een tijdje stil gezeten maar wil je terug beginnen met sporten? Of misschien is dat dagelijkse rondje lopen of fietsen in het park ondertussen wel een gewoonte geworden? Voor iedereen die sport is het een goed idee om eens een bezoek aan de dokter te brengen voor een sportmedische keuring. Op die manier kun je eventuele risico’s in kaart brengen en gezond sporten.

Afvallen en lopen: wat moet je weten?

Afvallen en lopen: wat moet je weten?

Blog 9 januari 2017

Afvallen en lopen. Het zijn twee termen die vaak met elkaar in verband worden gebracht. Lopen is een effectieve manier om gewicht te verliezen. Als je wil afvallen door te lopen zijn er bepaalde dingen die je in het achterhoofd moet houden. Lees dus zeker verder want in deze blog geven we je allerlei handige tips mee zodat jij kunt afvallen door te lopen.

Wat is een gezonde buikomtrek?

Wat is een gezonde buikomtrek?

Blog 5 februari 2016

Staar jij vooral naar het schermpje van je weegschaal in de badkamer? Dan is het de hoogste tijd om ook eens elders te kijken. Naar de omtrek van je buik, bijvoorbeeld. Te veel vet ter hoogte van de buik blijkt immers een bron te zijn van allerlei kwaaltjes. Ontdek hier hoe je je buikje binnen gezonde limieten houdt.

Wij luisteren altijd

Kiezen voor Partena Ziekenfonds is kiezen voor een onafhankelijk ziekenfonds dat bereikbaar is waar en wanneer het jóu past! 


Sluiten

Kantoorzoeker

Bent u op zoek naar het dichtsbijzijnde kantoor?

Zoek een kantoor

Onlinekantoor

Door je aan te melden kun je al je dossiers opvolgen, e-Boxberichten lezen, ...

Onlinekantoor