Blog

Tips om meer te bewegen 

Ben je al overtuigd dat bewegen belangrijk is voor je gezondheid? Heb je jezelf misschien voorgenomen om in 2016 over te gaan tot actie? Ga eerst nog even bij jezelf na welke vorm van bewegen of welke sport bij jou past. In deze blog geven we jou nog een aantal praktische beweegtips mee.

Dagelijkse gewoonte

Zet bewegen in je agenda

Een half uur bewegen? 10 minuutjes hoelahoepen? Zet het in je agenda! Zo loop je minder kans om het te vergeten of een excuus te zoeken. 

Plan bewegen in op momenten dat je anders iets minder leuks zou doen. Op die momenten kun je er meer van genieten. Plan ook voldoende beweegpauzes in op het werk. Strek je eens goed uit, draai je polsen of wandel even rond.

Maak van bewegen een gewoonte

  • Kies een beweegactiviteit die je graag doet.
  • Zoek iemand met wie je samen kunt sporten. Dit zal je ontspannen en ontstressen.
  • Vertel je beweegplannen aan mensen die je kunnen steunen en motiveren om het te doen en vol te houden.
  • Hang een plan op aan een plaats waar je het vaak zult zien, zo word je er steeds mee geconfronteerd en kun je het niet vergeten.

Tips

  • Stap eens een bus- of tramhalte vroeger uit of parkeer je auto eens wat verder.
  • Neem de trap in plaats van de lift of de roltrap.
  • Doe de boodschappen te voet of met de fiets.
  • Beperk lange periodes van inactiviteit zoals TV kijken en computeren.
  • Gebruik je hometrainer of crosstrainer wanneer je naar TV kijkt.
  • Maak een wandeling met je hond.
  • Ga de dansvloer op als de gelegenheid zich voordoet.

Sportklets of koffieklets

Nodig vriend(inn)en uit om samen te bewegen. Als je beweegt aan matige intensiteit, kun je nog praten. Maak er een gezellige beweegbabbel van. Een heerlijke avond gaan dansen, een natuurwandeling, een verfrissende duik in het zwembad, samen naar de fitness, … Twee vliegen in één klap!

Elke stap telt 10.000 stappen. 

Dat is het aantal waarvan wetenschappelijk bewezen is dat het je gezondheid fundamenteel verbetert. 

Elke stap telt. Neem waar je kunt de trap in plaats van de lift. Heb je een zittend beroep, sta dan regelmatig op om je benen te strekken. Stuur geen mail naar je collega, maar ga even langs op zijn bureau. Doe je boodschappen te voet en sla geen wandeling met de hond over. Fiets je liever? Dan kun je gebruikmaken van dit rekensommetje: 10 minuten fietsen is gelijk aan 1.500 stappen.

Gebruik een stappenteller om het aantal stappen bij te houden.


TIP ! Weet dat Partena je hierbij ondersteunt en je kan rekenen op een aantal terugbetalingen.


Beweeg jij voldoende? Download onze sportgids.
 
Beweegtips

Gerelateerde categorieën

Blijf op de hoogte!

Schrijf je in en ontvang maandelijks ons gezondheidsnieuws en gezond advies.

Meer weten? Contacteer ons!

Interesse in onze producten? Meer weten over onze dienstverlening? Stel je vraag via het contactformulier. Onze medewerkers helpen je graag verder.

Blog en nieuws

Gezond advies, het laatste gezondheidsnieuws en alles over onze workshops en infosessies.

30 minuten per dag bewegen: top! 

30 minuten per dag bewegen: top! 

Blog 1 september 2015

30 minuten per dag bewegen aan een matige intensiteit heeft een gunstig effect op je gezondheid. Veel mensen weten het, te weinig mensen doen het... We helpen je om je hierop voor te bereiden en over te gaan tot actie!

Beweeg op het werk

Beweeg op het werk

Blog 2 september 2015

Dagelijks tijd maken voor je werk, je kinderen, je familie, je partner en je hobby’s zorgt ervoor dat je weinig tijd over hebt om te bewegen. Gebruik deze tips, ze helpen je een eind op weg om bewegen te combineren met de drukte van je werkdag.

Thuis bewegen

Thuis bewegen

Blog 3 september 2015

Geen tijd om naar een fitnessclub of sportvereniging te gaan? Geen nood, er bestaan tal van eenvoudige oefeningen voor thuis. Het belangrijkste is dat je oefeningen kiest die je graag doet.

Wij luisteren altijd

Kiezen voor Partena Ziekenfonds is kiezen voor een onafhankelijk ziekenfonds dat bereikbaar is waar en wanneer het jóu past! 


Sluiten

Kantoorzoeker

Bent u op zoek naar het dichtsbijzijnde kantoor?

Zoek een kantoor

Onlinekantoor

Door je aan te melden kun je al je dossiers opvolgen, e-Boxberichten lezen, ...

Onlinekantoor