Advies

Beweeg op het werk

Dagelijks tijd maken voor je werk, je kinderen, je familie, je partner en je hobby’s zorgt ervoor dat je weinig tijd over hebt om te bewegen. Gebruik deze tips, ze helpen je een eind op weg om bewegen te combineren met de drukte van je werkdag.

Tips 

  • Beperk lange periodes zonder beweging, zoals computeren.
  • Las gezonde rustpauzes in en sta even recht of loop wat rond.
  • Haal wat te drinken voor jou en je collega.
  • Neem de trap. Als een trede 18 centimeter is, een verdieping 20 trappen telt en je vier keer per dag naar het vierde verdiep gaat, dan beklim je eigenlijk drie keer per jaar de Mont Blanc!
  • Maak een wandeling tijdens je middagpauze. Nadien smaakt je lunch nog beter.
  • Met je gsm kun je ook rondwandelen terwijl je belt.
  • Zet je printer ver genoeg van je bureau, zodat je verplicht bent om op te staan.
  • Ga naar een collega in plaats van hem/haar een mailtje te sturen.
  • Fiets naar het werk. Trouwens, als je met de fiets gaat werken, heb je misschien wel recht op een fietsvergoeding!

Oefeningen

Oefening 1

  1. Beginpositie: Zittend (mag op een stoel), met een rechte rug en ontspannen schouders
  2. Oefening: Hef je schouders en breng ze richting je oren
  3. Eindpositie: Laat je schouders terug zakken en ontspan ze

Oefening 2

  1. Beginpositie: Strek één arm voorwaarts voor je uit
  2. Oefening: Neem met de andere hand de hand van de uitgestrekte arm vast en stretch de arm op die manier dat de vingertoppen naar beneden wijzen. Hou dit een achttal tellen aan.
  3. Eindpositie: Ontspan en stretch de andere arm

Oefening 3

  1. Beginpositie: Zittend (mag op een stoel), met een rechte rug en ontspannen houding
  2. Oefening: Breng één elleboog achter het hoofd en leg je handpalm in het midden van de rug. Stretch je arm door met de andere hand de elleboog nog iets meer naar de andere zijde te brengen.
  3. Eindpositie: Laat de armen terug zakken en ontspan


TIP ! Weet dat Partena je hierbij ondersteunt en je kan rekenen op een aantal terugbetalingen.

Beweeg jij voldoende? Download onze sportgids.
 
Beweging op het werk

Gerelateerde categorieën

Blijf op de hoogte!

Schrijf je in en ontvang maandelijks ons gezondheidsnieuws en gezond advies.

Meer weten? Contacteer ons!

Interesse in onze producten? Meer weten over onze dienstverlening? Stel je vraag via het contactformulier. Onze medewerkers helpen je graag verder.

Blog en nieuws

Gezond advies, het laatste gezondheidsnieuws en alles over onze workshops en infosessies.

30 minuten per dag bewegen: top! 

30 minuten per dag bewegen: top! 

Blog 1 september 2015

30 minuten per dag bewegen aan een matige intensiteit heeft een gunstig effect op je gezondheid. Veel mensen weten het, te weinig mensen doen het... We helpen je om je hierop voor te bereiden en over te gaan tot actie!

Tips om meer te bewegen 

Tips om meer te bewegen 

Blog 24 november 2015

Ben je al overtuigd dat bewegen belangrijk is voor je gezondheid? Heb je jezelf misschien voorgenomen om in 2016 over te gaan tot actie? Ga eerst nog even bij jezelf na welke vorm van bewegen of welke sport bij jou past. In deze blog geven we jou nog een aantal praktische beweegtips mee.

Thuis bewegen

Thuis bewegen

Blog 3 september 2015

Geen tijd om naar een fitnessclub of sportvereniging te gaan? Geen nood, er bestaan tal van eenvoudige oefeningen voor thuis. Het belangrijkste is dat je oefeningen kiest die je graag doet.

Wij luisteren altijd

Kiezen voor Partena Ziekenfonds is kiezen voor een onafhankelijk ziekenfonds dat bereikbaar is waar en wanneer het jóu past! 


Sluiten

Kantoorzoeker

Bent u op zoek naar het dichtsbijzijnde kantoor?

Zoek een kantoor

Onlinekantoor

Door je aan te melden kun je al je dossiers opvolgen, e-Boxberichten lezen, ...

Onlinekantoor