Blog

30 minuten per dag bewegen: top! 

30 minuten per dag bewegen aan een matige intensiteit heeft een gunstig effect op je gezondheid. Veel mensen weten het, te weinig mensen doen het... We helpen je om je hierop voor te bereiden en over te gaan tot actie!

Beweeg je fit

Minstens een halfuurtje per dag bewegen heeft al een gunstig effect op je gezondheid. Voor kinderen en jongeren is dit 60 minuten per dag. Daarbij is het belangrijk dat je 30 minuten aan matige intensiteit beweegt. Je kunt die 30 minuten aan één stuk door bewegen of opsplitsten in twee keer 15 minuten of drie keer 10 minuten. 

Als je aan matige intensiteit beweegt, dan betekent dit dat je hart lichtjes sneller gaat slaan, maar dat je nog kan praten tijdens de inspanning. Parkeer je wagen dus een paar straten eerder en ga te voet verder, fiets of wandel naar de bakker of werk een half uurtje in de tuin, ...  Allemaal goede voorbeelden van bewegen die je eenvoudig kunt inpassen in je dagelijkse routine.

Sporten is intensiever. Dan ga je driemaal per week 20 minuten trainen aan een hogere intensiteit, in plaats van iedere dag 30 minuten ontspannen actief te zijn.

Matig of intensief

Of je nu kiest voor matig intensief bewegen of intensiever sporten hangt af van je persoonlijke doelstelling. Wil je kilootjes verliezen, kracht trainen of conditie opbouwen, dan kies je beter voor een meer intensieve inspanning. 

Je hebt weinig sportervaring, maar wil toch intensief beginnen sporten? Raadpleeg dan eerst een arts die je verder zal helpen met advies. Weet dat Partena je hierbij ondersteunt en je kan rekenen op een aantal terugbetalingen.


Beweeg jij voldoende? Download onze sportgids.
 
dagelijks bewegen

Gerelateerde categorieën

Blijf op de hoogte!

Schrijf je in en ontvang maandelijks ons gezondheidsnieuws en gezond advies.

Meer weten? Contacteer ons!

Interesse in onze producten? Meer weten over onze dienstverlening? Stel je vraag via het contactformulier. Onze medewerkers helpen je graag verder.

Blog en nieuws

Gezond advies, het laatste gezondheidsnieuws en alles over onze workshops en infosessies.

Het belang van een sportmedische keuring

Het belang van een sportmedische keuring

Blog 9 januari 2017

Heb je een tijdje stil gezeten maar wil je terug beginnen met sporten? Of misschien is dat dagelijkse rondje lopen of fietsen in het park ondertussen wel een gewoonte geworden? Voor iedereen die sport is het een goed idee om eens een bezoek aan de dokter te brengen voor een sportmedische keuring. Op die manier kun je eventuele risico’s in kaart brengen en gezond sporten.

Afvallen en lopen: wat moet je weten?

Afvallen en lopen: wat moet je weten?

Blog 9 januari 2017

Afvallen en lopen. Het zijn twee termen die vaak met elkaar in verband worden gebracht. Lopen is een effectieve manier om gewicht te verliezen. Als je wil afvallen door te lopen zijn er bepaalde dingen die je in het achterhoofd moet houden. Lees dus zeker verder want in deze blog geven we je allerlei handige tips mee zodat jij kunt afvallen door te lopen.

Wat is een gezonde buikomtrek?

Wat is een gezonde buikomtrek?

Blog 5 februari 2016

Staar jij vooral naar het schermpje van je weegschaal in de badkamer? Dan is het de hoogste tijd om ook eens elders te kijken. Naar de omtrek van je buik, bijvoorbeeld. Te veel vet ter hoogte van de buik blijkt immers een bron te zijn van allerlei kwaaltjes. Ontdek hier hoe je je buikje binnen gezonde limieten houdt.

Wij luisteren altijd

Kiezen voor Partena Ziekenfonds is kiezen voor een onafhankelijk ziekenfonds dat bereikbaar is waar en wanneer het jóu past! 


Sluiten

Kantoorzoeker

Bent u op zoek naar het dichtsbijzijnde kantoor?

Zoek een kantoor

Onlinekantoor

Door je aan te melden kun je al je dossiers opvolgen, e-Boxberichten lezen, ...

Onlinekantoor