Over suiker

Kinderen en suiker 

Hoeveel suiker mogen kinderen eten? Hoe leer je ze evenwichtig eten, gezond ontbijten en kiezen voor de juiste snacks? En wanneer kan een beetje snoep of zoetigheid? 

De meeste kinderen zijn gek op snoep en koek. In België halen kinderen in de leeftijdsgroep twee tot negen jaar bijna 28% van hun dagelijkse energie-inname uit suikers (zowel suikers die van nature aanwezig zijn in fruit en zuivelproducten, als suikers toegevoegd aan andere voedingsmiddelen). Dat is veel te veel! Het is dan ook van belang om kinderen al op jonge leeftijd te leren hoe ze hun suikerinname kunnen beperken.

Leer je kinderen om suiker gezond te doseren

  • Welke problemen veroorzaakt suiker bij kinderen?
  • Vroeg wennen aan weinig suiker
  • Kinderen en voeding: goede gewoontes
  • Gezond ontbijt voor kinderen
  • Tussendoortjes: let op voor 'valse vrienden'
  • Wat drinken de kinderen?
  • Op school

Dossier kinderen en jongeren

Heb jij een baby, peuter, kleuter, kind of tiener in huis? Bekijk onze info en voordelen voor ouders.

Maak de Suiker-reflex!

Bepaal je suikertype en werk met
ons stappenplan in 21 dagen
aan een gezond suikergebruik.

Hoe evolueert je suikergebruik?

Blijf gemotiveerd,
Volg je vorderingen op!

100 procent suikervrij kinderen

Partena gezondheidshop

Suikervrij voor kinderen

Dit boek helpt ouders die hun kinderen minder suiker willen laten eten met dagmenu's, recepten en praktische tips voor elke leeftijdsfase van 0-12.

Bekijk in de shop

Ontdek meer over kinderen en jongeren

Meer weten over suiker?

Reken op de Suiker-reflex van Partena Ziekenfonds. Doe de Suikertest, en ontdek je suikerprofiel. Volg het Stappenplan, en leer minder suiker te eten in 21 dagen. Goed op weg om minder suiker te eten? Controleer het met de Suikerbarometer.

 
 
Sluiten

Kantoorzoeker

Bent u op zoek naar het dichtsbijzijnde kantoor?

Zoek een kantoor

Onlinekantoor

Door je aan te melden kun je al je dossiers opvolgen, e-Boxberichten lezen, ...

Onlinekantoor