PressRoom

Partena Ziekenfonds en SkinVision sporen samen huidkanker op

20 juni 2019

GENT, 19 juni 2019 – Partena Ziekenfonds en SkinVision kondigen een samenwerking aan waarmee huidkanker vroeger en makkelijker dan ooit kan worden opgespoord. SkinVision is een revolutionaire smartphone-applicatie die gebruikers helpt om huidkanker in een vroeg stadium op te sporen. In samenwerking met Partena Ziekenfonds wordt de app nu aangeboden in België en krijgen klanten van Partena een speciale lanceringskorting vanaf vandaag tot en met 31 juli 2019.

3 op 4 Vlamingen veranderde nog nooit van ziekenfonds

6 november 2018

Slechts een kwart van alle Vlamingen veranderde ooit al van ziekenfonds. Dat blijkt uit onafhankelijk onderzoek van Partena Ziekenfonds. Aan de basis ligt een gebrek aan kennis van de diensten en mogelijkheden van het ziekenfonds. Nochtans krijgen ziekenfondsen een almaar belangrijkere rol.

Partena Ziekenfonds en Bsit slaan de handen in elkaar

5 november 2018

Partena Ziekenfonds gaat vanaf 5 november in zee met Bsit, de Belgische app waarmee je een babysit kan zoeken, ermee kan afspreken en betalen. Klanten van Partena Ziekenfonds, en bij uitbreiding ook van Partena Hulp in huis en Partena Kinderopvang kunnen 2 maanden gratis gebruik maken van Bsits babysitting dienst.

Dag van de Zorg – Vlaming uiterst tevreden over medische dienstverlening

15 maart 2018

Verplegers en artsen krijgen een 8 op 10. Tijdens de Week en Dag van Zorg staan zorg- en welzijnsorganisaties volop in de kijker. Maar hoe tevreden is de Vlaming over hun dienstverlening? Uit onderzoek van Partena Ziekenfonds over hospitalisatie blijkt dat de Vlamingen zeer tevreden zijn, en dan voornamelijk over de kwaliteit en de vriendelijkheid van het medisch personeel.

“Ja, ik ben verzekerd. Maar vraag me niet waarvoor juist.”

5 februari 2018

Complexe hospitalisatiepolissen en ziekenhuisfacturen zorgen voor bittere nasmaak na hospitalisatie. Een hospitalisatieverzekering hebben is geen overbodige luxe, als je weet dat 57% van de Vlamingen (of iemand uit hun gezin) in de loop van de laatste twee jaar werden gehospitaliseerd. Maar wat er juist wordt terugbetaald binnen de verzekering, dat weet bijna niemand- zo blijkt uit onderzoek van Partena Ziekenfonds.

Vier op tien stelt tandzorg uit wegens te duur

7 november 2017

Uit onderzoek van Partena Ziekenfonds blijkt dat maar liefst 4 op 10 ondervraagden tandzorg uitstelt uit schrik voor de hoge kosten. Steeds meer mensen nemen daarom een tandverzekering. Wie wel een tandverzekering heeft, laat dan weer vaak zorgen uitvoeren die hij of zij anders uit zou stellen.