"Goesting": een uniek project van Partena Hulp in huis om vluchtelingen op te leiden tot poetshulp

16 februari 2017

Wist u dat huishoudhulp een knelpuntberoep is? Partena Hulp in huis is dan ook voortdurend op zoek naar nieuwe huishoudhulpen. Ervaring is niet noodzakelijk, maar 'goesting' om erin te vliegen des te meer! Zo startte Partena met een pilootproject in samenwerking met VDAB Antwerpen: een doorgedreven taal-en praktijkopleiding voor erkende nieuwkomers en vluchtelingen. Wie de opleiding met succes zou volbrengen, kreeg een contract van onbepaalde duur aan het einde van de rit. Vandaag zijn alle negen cursisten afgestudeerd en gaan ze aan de slag bij Partena.

Epileptici slikken jaarlijks 12 verschillende geneesmiddelen

9 februari 2017

Antidepressiva,  antihypertensiva, pijnstillers… Epilepsiepatiënten nemen jaarlijks gemiddeld 12 verschillende geneesmiddelen tegen onder andere de vele chronische ziektes waaraan ze lijden. Maar epilepsie heeft nog andere gevolgen: bijna 1 op de 3 epileptici is minstens één jaar arbeidsongeschikt en is jaarlijks gehospitaliseerd gedurende gemiddeld 40 dagen. Met het oog op de Internationale Dag voor Epilepsie (13 februari) publiceren de Onafhankelijke Ziekenfondsen de meest volledige studie tot nu toe over epilepsie in België.

Onafhankelijke ziekenfondsen Partena en Securex gaan samen vanaf 1 januari

27 december 2016

Vanaf 1 januari 2017 sluit de ziekenfondstak van de groep Securex aan bij Partena Ziekenfonds, Vlaanderen en Nederlandstalig Brussel. Voor de activiteiten in Franstalig Brussel en Wallonië bundelt Securex de krachten met zusterbedrijf Partenamut. Door deze fusie willen de ziekenfondsen inspelen op de groeiende uitdagingen en de toegenomen regionalisering van het gezondheidsbeleid.

Open brief: van ziekenfonds naar “gezondheidsfonds”

28 november 2016

Op maandag 28 november 2016 tekenden alle Belgische ziekenfondsen samen met Minister van Volksgezondheid Maggie De Block het zogenaamde “Toekomstpact” over de rol van ziekenfondsen binnen de gezondheidszorg.   De komende jaren zullen de ziekenfondsen evolueren naar zogenaamde gezondheidsfondsen. Wat houdt dit juist in?

Terugbetaling voor je bril stuur een foto

13 juni 2016

Een terugbetaling aanvragen voor je bril of sportabonnement? Dat kan via een foto! Partena Ziekenfonds lanceerde een nieuwe functie op haar ziekenfonds-app: vanaf nu volstaat het om een foto van je document te nemen en die door te sturen via je smartphone. Dankzij deze digitale selfservice spaar je tijd uit en hoef je niet meer voor kleine zaken naar het ziekenfondsloket. Daardoor kan het ziekenfonds dan weer meer tijd vrijmaken om haar leden te adviseren.

Nieuwe website Partena Ziekenfonds wint Sitecore Award

2 juni 2016

De nieuwe website van Partena Ziekenfonds heeft een Sitecore Award gewonnen in Rotterdam. Met deze award werd Partena beloond voor de manier waarop zij on- en offline integreert, relevante informatie tot bij de surfer brengt en een grote mate van selfservice biedt voor klanten en prospects.