Partena Ziekenfonds en Bsit slaan de handen in elkaar

5 november 2018

Partena Ziekenfonds gaat vanaf 5 november in zee met Bsit, de Belgische app waarmee je een babysit kan zoeken, ermee kan afspreken en betalen. Klanten van Partena Ziekenfonds, en bij uitbreiding ook van Partena Hulp in huis en Partena Kinderopvang kunnen 2 maanden gratis gebruik maken van Bsits babysitting dienst.

Dag van de Zorg – Vlaming uiterst tevreden over medische dienstverlening

15 maart 2018

Verplegers en artsen krijgen een 8 op 10. Tijdens de Week en Dag van Zorg staan zorg- en welzijnsorganisaties volop in de kijker. Maar hoe tevreden is de Vlaming over hun dienstverlening? Uit onderzoek van Partena Ziekenfonds over hospitalisatie blijkt dat de Vlamingen zeer tevreden zijn, en dan voornamelijk over de kwaliteit en de vriendelijkheid van het medisch personeel.

“Ja, ik ben verzekerd. Maar vraag me niet waarvoor juist.”

5 februari 2018

Complexe hospitalisatiepolissen en ziekenhuisfacturen zorgen voor bittere nasmaak na hospitalisatie. Een hospitalisatieverzekering hebben is geen overbodige luxe, als je weet dat 57% van de Vlamingen (of iemand uit hun gezin) in de loop van de laatste twee jaar werden gehospitaliseerd. Maar wat er juist wordt terugbetaald binnen de verzekering, dat weet bijna niemand- zo blijkt uit onderzoek van Partena Ziekenfonds.

Vier op tien stelt tandzorg uit wegens te duur

7 november 2017

Uit onderzoek van Partena Ziekenfonds blijkt dat maar liefst 4 op 10 ondervraagden tandzorg uitstelt uit schrik voor de hoge kosten. Steeds meer mensen nemen daarom een tandverzekering. Wie wel een tandverzekering heeft, laat dan weer vaak zorgen uitvoeren die hij of zij anders uit zou stellen.

Een innovatief personenalarm voor dementiepatiënten

21 september 2017

Zorgondernemer Zembro heeft zijn personenalarm voor actieve senioren- in de vorm van een horloge- uitgebreid met enkele features voor ouderen met geheugenproblemen zoals dementie. De Zembro Plus wordt vandaag gelanceerd. Dit polshorloge heeft naast een noodknop, en een 24/7 assistentie ook een dwaalalarm en een slot dat enkel met hulp kan geopend worden. Zembro Plus is in Vlaanderen exclusief verkrijgbaar bij Partena Ziekenfonds.