Opinie: Waarom wij ervoor kiezen om wel campagne te voeren

Een reclamecampagne in volle coronacrisis roept vragen op. Gaan we iemand kwetsen? Geven we het idee dat we alleen maar willen verdienen aan de grootste gezondheidscrisis in tijden? Maar we hebben wel 3 nieuwe hospitalisatieverzekeringen uitgewerkt. Verdienen onze klanten het niet om te horen hoe wij hen op een betaalbare manier kunnen beschermen? 
Opinie: Waarom wij ervoor kiezen om wel campagne te voeren

Head of marketing and customer experience Ariane Collard vertelt het verhaal van onze nieuwe Hospitalia-campagne, of waarom we na rijp beraad toch besloten om de geplande radiospot en online advertenties te laten doorgaan. 

Wat verwacht de klant van ons?

‘Partena Ziekenfonds. Wat verwacht jij van ons?’ Het is onze baseline, maar voor ons veel meer dan een holle slogan. In ‘Wat verwacht jij van ons?’ schuilt het DNA van Partena Ziekenfonds en onze basis-ingesteldheid in alles wat we doen: wij vertrekken vanuit de noden van onze klanten. Wij willen als ziekenfonds altijd een antwoord bieden op hun vragen. Wij willen menselijk zijn, en dicht bij onze klant staan.

Eerst luisteren, dan helpen

En daarom deden we bij de start van de coronacrisis wat we altijd doen: bekijken wat onze klant van ons verwacht. Sinds dag 1 van de crisis geven honderden medewerkers van Partena Ziekenfonds, Gezinszorg, Hulp in huis en Kinderopvang het beste van zichzelf. En ook nu blijven ze naar klanten luisteren. Onze verzorgenden blijven langsgaan bij de ouderen of zieken die ze onder hun hoede hebben. Onze maatschappelijk werkers draaien mee in de schakelzorgcentra voor Covid-patiënten, en bellen klanten op om te vragen hoe het gaat, en of we iets kunnen doen. Onze medewerkers achter de schermen zorgen dat onze dienstverlening nog digitaler wordt in tijden van fysieke afstand.

We zijn trots op al dat werk en blij om te zien dat klanten lovend zijn over de creatieve service die we in deze moeilijke tijden hebben geleverd. 

Mee met het zorglandschap

Ook onze hospitalisatieverzekeringen stonden niet stil. Net voor de crisis losbrak, hadden wij ze vernieuwd. Om ze nog klantvriendelijker en nog meer op maat van het hedendaagse zorglandschap te maken. Ziekenhuisopnames worden korter, dagopnames talrijker en wie uit het ziekenhuis komt, heeft vaak nog een hele tijd extra zorg nodig. Omdat de kosten voor die doktersbezoeken, kine-sessies en andere zorgen achteraf hoog kunnen oplopen, betalen onze hospitalisatieverzekeringen nu nog meer voor- en nazorg terug. Een boodschap die, zeker nu, niet mag ontbreken. 

Onze klanten informeren over een hospitalisatieverzekering die ook voor en na een ziekenhuisopname voor hen zorgt, was voor de coronacrisis al relevant.

Omdat we deze crisis ernstig nemen

Vandaar onze Hospitalia-campagne, in volle coronacrisis, en na rijp beraad. Onze klanten informeren over een betaalbare en betrouwbare hospitalisatieverzekering die ook voor en na een ziekenhuisopname voor hen zorgt, was voor de coronacrisis al relevant. En nu mogelijk nog meer. Het is maar een van de manieren waarop we bij Partena tonen dat we deze gezondheidscrisis bijzonder ernstig nemen. Omdat klanten dat van ons verwachten. Elke dag, en in alle omstandigheden.

Ariane Collard
Head of marketing and customer experience
Alle artikels

Lees ook

Een hospitalisatieverzekering die compleet is

Een bevalling, een operatie, dagopnames voor zoon of dochter… 1 op 2 Vlamingen kreeg de laatste 2 jaar te maken met een ziekenhuisopname. En de kosten voor zo’n hospitalisatie lopen snel hoog op. Je bent dus maar beter goed verzekerd. Hospitalia Medium via Partena Ziekenfonds biedt een goede prijs-kwaliteit en zorgt dat je gerust kunt zijn. Dat ondervonden ook Evi, Sigrid en Sarah. Lees hier hun verhaal.

Hospitalisatieverzekering kiezen: waarop moet je letten

Een ziekenhuisopname kost veel geld en ook de kosten voor en na je opname kunnen hoog oplopen. Je bent dus maar beter goed verzekerd als je in het ziekenhuis belandt voor een operatie, bevalling of een behandeling bij ziekte. De nieuwe Hospitalia Medium via Partena Ziekenfonds verzekert je optimaal tijdens je opname, maar beschermt je ook tegen hoge kosten als je medische zorg nodig hebt voor en na je opname. En dat voor een heel betaalbare prijs.

Extra zorg voor en na je opname

Wist je dat 1 op de 3 Vlamingen de jongste 2 jaar te maken kreeg met een ziekenhuisopname? Met Hospitalia Medium ben je alvast betaalbaar verzekerd bij een operatie, een bevalling of een infectie. En na je opname kun je op extra hulp rekenen via het dienstenpakket Hospitalia Assist. Een goede zaak!