Post voor Partena best met priorzegel
Vanaf 1 maart 2020 verandert de werkwijze bij bpost, waardoor non-priorverzendingen slechts 2 keer per week worden afgeleverd. Heb je post voor Partena Ziekenfonds? Dan hou je hier best rekening mee door een priorzegel op je envelop te kleven.
Wat houdt deze nieuwe regeling van bpost in ?
Als je ons een brief stuurt met een
non-priorzegel, dan is die
maximaal 4 dagen onderweg. Gebruik je een
priorzegel of verstuur je je brief
aangetekend, dan wordt die
de dag nadien bezorgd.
Strikte termijn
Sommige documenten moet je ziekenfonds binnen een strikte termijn ontvangen. Denk maar aan de aangifte van arbeidsongeschiktheid: die bezorg je dus best met een priorzegel. Als die aangifte te laat aankomt bij je ziekenfonds wordt 10% van je uitkeringen afgetrokken.
Opgelet! Een aangifte van arbeidsongeschiktheid moet je altijd via de post bezorgen aan je ziekenfonds. De adviserende arts moet namelijk het originele document krijgen. Fotokopie, fax of e-mail zijn niet geldig.
Digitale oplossingen
Partena ziekenfonds biedt op vandaag reeds verschillende digitale oplossingen om ons documenten op een snelle en veilige manier te bezorgen.
- Met Digiconnect kun je ons veilig een aangetekende e-mail sturen voor slechts 0,97 euro. Voor de papieren versie betaal je minstens 5 euro.
- Via MijnPartena en de Partena app kun je zelf de terugbetalingsaanvraag van een Partena-voordeel indienen.
- Via het contactformulier op onze site kun je een vraag stellen en documenten toevoegen.