NieuwsZiek
07 februari 2017

deel

Overzicht van je terugbetalingen nodig

Raadpleeg je dossier op elk moment in MijnPartena, jouw online ziekenfonds. Heb je voor een extra verzekering een overzicht nodig van je terugbetalingen bij het ziekenfonds? Of wil je zelf je terugbetalingen opvolgen en bijhouden? Je kunt het overzicht zelf raadplegen en downloaden in MijnPartena. Druk nadien zelf een exemplaar af, of stuur het digitaal door in handig pdf-formaat.

Minder papier, snellere service

Bij Partena Ziekenfonds maken we het je graag zo makkelijk mogelijk. In MijnPartena raadpleeg je je dossier waar en wanneer het jou past. Dankzij onze digitale toepassingen hoef je thuis geen papierberg meer te beheren: je raadpleegt je dossier makkelijk online wanneer je bepaalde info nodig hebt, of je bewaart de nodige documenten op je eigen computer. Moet je ziekenfondsdocumenten aan je werkgever of verzekeraar bezorgen, dan kan dat vanaf nu ook via e-mail. Ook het overzicht van je terugbetalingen bij Partena Ziekenfonds wordt nu helemaal digitaal. Dat is niet alleen handig voor jou, het is ook  beter voor het milieu.

Raadpleeg je terugbetalingsoverzicht in MijnPartena

Wil je graag het overzicht van je terugbetalingen raadplegen, opslaan of afdrukken? Dat kan makkelijk in MijnPartena
  • Kies de rubriek ‘Terugbetalingen’
  • Vink aan voor welk gezinslid, of welke gezinsleden, je de terugbetalingen wilt weergeven. Wil je graag het overzicht voor het hele gezin zien, kies dan voor de optie ‘lijst’ in het keuzemenu.
  • Kies zelf hoe je het overzicht graag ordent: volgens de datum van je doktersbezoek (‘datum prestatie’), of de datum van de terugbetaling (‘datum terugbetaling’).
  • Kies voor welke periode je het overzicht wilt bekijken.Wil je het overzicht van terugbetalingen voor één bepaald gezinslid graag afdrukken of bewaren: kies dan voor de optie ‘pdf’. Zo krijg je een mooi afdrukvriendelijk documentje te zien. Een pdf kun je ook makkelijk als bijlage versturen per e-mail.
Je kunt je overzicht van terugbetalingen nog verder naar wens verfijnen, via ‘andere criteria toevoegen’. Zo kun je bijvoorbeeld ordenen volgens dokter of zorgverlener, of volgens het type verzekering.

Naar MijnPartena

Gebruik je MijnPartena nog niet? Bekijk hier hoe je je snel registreert.

Lees ook

20 januari 2020

Verstuur je afgifte van arbeidsongeschiktheid met priorzegel

Vanaf 1 maart 2020 verandert de werkwijze bij Bpost, waardoor non-priorverzendingen slechts 2 keer per week worden afgeleverd. Ben je arbeidsongeschikt en moet je jouw aangifte opsturen? Dan hou je hier best rekening mee door een priorzegel op je envelop te kleven.
17 januari 2020

Is een geneesmiddel beschikbaar of niet? Check het met FarmaStatus

Wil je nagaan of een bepaald geneesmiddel beschikbaar is of niet? Dat kan met FarmaStatus, een nieuwe online app van het Federaal Agentschap voor Geneesmiddelen en Gezondheidsproducten (FAGG). Deze toepassing toont je actuele, volledige informatie voor alle vergunde geneesmiddelen in ons land.

Alles wat je moet weten over het elektronische geneesmiddelenvoorschrift

Sinds 1 januari 2020 is het elektronische geneesmiddelenvoorschrift verplicht. En dat is goed nieuws voor jou, want het biedt alleen maar voordelen. Zo hebben je zorgverleners een correct beeld van je medicatie en je apotheker hoeft niet langer moeilijke handschriften te ontcijferen … En aangezien alles via de beveiligde toepassing Recip-e gebeurt, is vervalsing onmogelijk. We geven je graag nog alle andere belangrijke info mee in onderstaande overzicht.