Extra zorg voor en na je opname

Wist je dat 1 op de 3 Vlamingen de jongste 2 jaar te maken kreeg met een ziekenhuisopname? Met Hospitalia Medium ben je alvast betaalbaar verzekerd bij een operatie, een bevalling of een infectie. En na je opname kun je op extra hulp rekenen via het dienstenpakket Hospitalia Assist. Een goede zaak!
Extra zorg voor en na je opname

Extra hulp nodig voor, tijdens of na je hospitalisatie? 

Omdat ziekenhuisopnames tegenwoordig steeds korter worden, kun je nu genieten van de extra service Hospitalia Assist: een dienstenpakket met extra hulp naar keuze tijdens of na je hospitalisatie. Vooral interessant voor wie niet zo mobiel is, en dus afhankelijk is van extra hulp van buitenaf. Hospitalia Assist komt tussen tot 1.000 euro per opname (niet bij ambulante zorgen) of zware ziekte, voor maximaal 2 opnames en/of zware ziekten per jaar.

Maak alvast je keuze uit volgende 3 categorieën met diverse diensten:

Zorg thuis

Voor wie niet mobiel en afhankelijk is.

  • Maximum 5 tussenkomsten van maximaal 8 uur, minimaal 4 uur.
  • Hulp bij huishoudelijke taken (poetsen, strijken en maaltijden thuis).
  • Oppas voor de kinderen. Pedagogische hulp voor kinderen.
  • Oppas eerste nacht na dagopname voor alleenstaanden.
  • Oppas voor de hond of kat.

Vervoer

Tot 125 euro per rit heen en terug, maximum 250 euro.

  • Niet-dringend ziekenvervoer.
  • Vervoer van de kinderen.

Andere

  • Telefonische hulp voor anderstaligen in België die bijvoorbeeld graag een telefonische vertaler hebben in het ziekenhuis.
  • Psychologische bijstand bij een psycholoog: 1 verkennend gesprek, 3 raadplegingen en 3 sessies via de telefoon.

Hoe vraag je deze diensten aan? 

De aanvraag van deze diensten gaat heel makkelijk via de dienst Hospitalia Assist op het specifieke nummer T. 02 560 47 86. Let wel, de eerste aanvraag bij Hospitalia Assist dien je best in binnen de maand na je hospitalisatie. Weet ook dat enkel diensten aangevraagd via Hospitalia Assist worden vergoed. En Hospitalia Assist kan niet aangevraagd worden bij bevallingen, tenzij bij complicaties.

Wil je graag gebruikmaken van Hospitalia Assist? Heb je nog geen hospitalisatieverzekering en weet je niet waarop je moet letten? In onze blog Goed verzekerd via je ziekenfonds geven we meer uitleg. Hospitalia Assist is inbegrepen bij de hospitalisatieverzekeringen Hospitalia Plus en Hospitalia Medium.

Hoe weet ik welke hospitalisatieverzekering ik heb?

Via MijnPartena kom je meteen te weten welke aanvullende verzekeringen je hebt. Log je in of maak een account aan. Onder Extra verzekeringen zie je welke Hospitalia-formule jij juist hebt afgesloten.

Alles wat je moet weten over hospitalisatieverzekeringen

Heb je nog bijkomende vragen over onze hospitalisatieverzekeringen? In onze gratis gids kom je er alles over te weten.
 

Lees ook

Een hospitalisatieverzekering die compleet is

Een bevalling, een operatie, dagopnames voor zoon of dochter… 1 op 2 Vlamingen kreeg de laatste 2 jaar te maken met een ziekenhuisopname. En de kosten voor zo’n hospitalisatie lopen snel hoog op. Je bent dus maar beter goed verzekerd. Hospitalia Medium via Partena Ziekenfonds biedt een goede prijs-kwaliteit en zorgt dat je gerust kunt zijn. Dat ondervonden ook Evi, Sigrid en Sarah. Lees hier hun verhaal.

Hospitalisatieverzekering kiezen: waarop moet je letten

Een ziekenhuisopname kost veel geld en ook de kosten voor en na je opname kunnen hoog oplopen. Je bent dus maar beter goed verzekerd als je in het ziekenhuis belandt voor een operatie, bevalling of een behandeling bij ziekte. De nieuwe Hospitalia Medium via Partena Ziekenfonds verzekert je optimaal tijdens je opname, maar beschermt je ook tegen hoge kosten als je medische zorg nodig hebt voor en na je opname. En dat voor een heel betaalbare prijs.

Opinie: Waarom wij ervoor kiezen om wel campagne te voeren

Een reclamecampagne in volle coronacrisis roept vragen op. Gaan we iemand kwetsen? Geven we het idee dat we alleen maar willen verdienen aan de grootste gezondheidscrisis in tijden? Maar we hebben wel 3 nieuwe hospitalisatieverzekeringen uitgewerkt. Verdienen onze klanten het niet om te horen hoe wij hen op een betaalbare manier kunnen beschermen? 
Ariane Collard
Head of marketing and customer experience