NieuwsZiek
28 juni 2016

deel

Borstkankercampagne Think-Pink roept hulp in van mannen

De nieuwe borstkankercampagne van Think-Pink wil mannen bewuster maken van borstkanker bij hun vrouwen.

Mannen sensibiliseren

“Dat mannen van borsten houden is een huizenhoog cliché, maar mannen zijn zich vaak te weinig bewust van borstkanker als ziekte. Bovendien hebben ze een bijzondere invloed op hun partner. Ze kunnen hen overtuigen om zich tijdig te laten controleren.” zegt Heidi Vansevenant, voorzitter van Think-Pink.

Vroege opsporing is belangrijk

Elke dag sterven in ons land gemiddeld 7 vrouwen aan borstkanker. Gerichte controles en meer ‘borstbewustzijn’ kunnen daar verandering in brengen. Hoe vroeger borstkanker wordt opgemerkt, hoe beter de genezingskansen. Mannen hebben daar ook een verantwoordelijkheid in: ze kunnen hun vrouwen helpen overtuigen om op controle te gaan.

Opvallende campagne

Het nieuwe tv- en radiospotje van Think Pink richt zich daarom voor het eerst specifiek op mannen en heeft een luchtige en humoristische toon. Optimisme en zin in het leven zijn volgens ons immers belangrijke wapens in de strijd tegen de ziekte en al zeker in het genezingsproces.

Bekijk het spotje van Think Pink


Lees ook

Gastblogger Pilar: Gedeelde smart is halve smart

Toen ik aan de start van mijn brca-avontuur enkele maanden moest wachten op de resultaten van het genetisch onderzoek heb ik nagedacht over of- en hoe ik alles zou communiceren naar mijn omgeving. Het is één iets om je dichte vrienden en familie in vertrouwen te nemen, maar het is iets anders om echt naar buiten te komen en je verhaal te delen met kennissen en wildvreemden. 
Pilar Goes
Gastblogger
22 maart 2019

Maar 1 op de 2 Belgen kent het humaan papillomavirus

De Belgen zijn niet goed op de hoogte over het humaan papillomavirus (HPV). Slechts 1 op de 2 landgenoten weet wat HPV is en heel wat Belgen onderschatten de risico’s van deze groep virussen. Dat blijkt uit een onderzoek bij 1.000 Belgen in opdracht van MSD.