NieuwsZiek
28 juni 2016

deel

Borstkankercampagne Think-Pink roept hulp in van mannen

De nieuwe borstkankercampagne van Think-Pink wil mannen bewuster maken van borstkanker bij hun vrouwen.

Mannen sensibiliseren

“Dat mannen van borsten houden is een huizenhoog cliché, maar mannen zijn zich vaak te weinig bewust van borstkanker als ziekte. Bovendien hebben ze een bijzondere invloed op hun partner. Ze kunnen hen overtuigen om zich tijdig te laten controleren.” zegt Heidi Vansevenant, voorzitter van Think-Pink.

Vroege opsporing is belangrijk

Elke dag sterven in ons land gemiddeld 7 vrouwen aan borstkanker. Gerichte controles en meer ‘borstbewustzijn’ kunnen daar verandering in brengen. Hoe vroeger borstkanker wordt opgemerkt, hoe beter de genezingskansen. Mannen hebben daar ook een verantwoordelijkheid in: ze kunnen hun vrouwen helpen overtuigen om op controle te gaan.

Opvallende campagne

Het nieuwe tv- en radiospotje van Think Pink richt zich daarom voor het eerst specifiek op mannen en heeft een luchtige en humoristische toon. Optimisme en zin in het leven zijn volgens ons immers belangrijke wapens in de strijd tegen de ziekte en al zeker in het genezingsproces.

Bekijk het spotje van Think Pink


Lees ook

Het verhaal van Pilar

Via grootvaders kant is Pilar drager van een BRCA2-genmutatie. Een erfelijk foutje dat borstkanker veroorzaakt. Alle vrouwen in haar familie ontwikkelden de ziekte. Pilar had zelf ook 91% kans om op jonge leeftijd ziek te worden.