Thuis bewegen

Geen tijd om naar een fitnessclub of sportvereniging te gaan? Geen nood, er bestaan tal van eenvoudige oefeningen voor thuis. Het belangrijkste is dat je oefeningen kiest die je graag doet.
Thuis bewegen

Efficiënt werken naar je doel

Een plattere buik? Stevigere spieren? Een goede conditie opbouwen? Wie bijvoorbeeld geregeld armspieroefeningen doet, werkt niet alleen aan zijn houding, maar houdt ook zijn kracht op peil en traint het hele bovenlichaam. Als je daarbij gebruikmaakt van gewichtjes, zijn de oefeningen dubbel zo efficiënt. Driemaal per week oefenen is ideaal.

Om je oefeningen nog efficiënter te maken, zijn er tal van handige sportaccessoires en toestellen om thuis te gebruiken. Neem eens een kijkje in onze Gezondheidsshop Shopavita! Hier kun je terecht voor kwalitatief sportmateriaal waardoor je vanzelf plezier krijgt in bewegen.

Hulpmiddelen

Gewichtjes, stappentellers, oefenballen, springtouwen, matjes, hartslagmeters, weegschalen met vetpercentagemeting, maar ook hometrainers, crosstrainers, loopbanden, balance boards, ... De keuze is enorm, er zit zeker iets voor jou tussen, zodat je je oefeningen graag blijft doen.

Op YouTube kan je heel wat voorbeelden vinden. Vooral op de zoekwoorden 'thuis fitness oefeningen' krijg je heel wat inspiratievolle filmpjes.

TIP ! Weet dat Partena je hierbij ondersteunt en je kan rekenen op een aantal terugbetalingen

Alles wat je moet weten over gezond bewegen

Beweeg jij voldoende? In onze gratis gids kom je te weten of je wel voldoende beweegt en hoe je dat zo gezond mogelijk kan doen.

 ebook gezond bewegen

Lees ook

Krachttraining als aanvulling op gezond bewegen

De voedings- en geluksdriehoek ken je misschien al: ze geven een handig overzicht van gezonde eetgewoontes en tips om je mentaal kiplekker te voelen. Om het plaatje compleet te maken, kun je ook aan de slag met de bewegingsdriehoek. Hier kies je resoluut voor een gezonde bewegingsmix, en wissel je dus zitten, staan en bewegen regelmatig af. Maar wie nog een stap verder wil gaan, kan daar ook een gezonde dosis krachttraining aan toevoegen.
18 februari 2021

Hoeveel en waarom moet ik bewegen? Nieuwe aanbevelingen

Recent kwam de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) met nieuwe aanbevelingen rond bewegen. Die geven mee hoeveel en waarom je het best beweegt om gezond te zijn. En vanaf wanneer je te vaak stilzit. Het Vlaams Instituut Gezond Leven vertaalde de nieuwe aanbevelingen naar Vlaamse context, met een handig overzicht per leeftijd. 

Bewegen, een wondermedicijn

Dat bewegen goed is voor je hart en bloeddruk, weet je intussen wel. Maar wist je bijvoorbeeld dat wie regelmatig beweegt, een beter humeur kan krijgen? Dr. Wim Derave, professor bewegings- en sportwetenschap aan de UGent, vertelt er alles over.