Start met joggen

Als je wilt sporten of gewoon meer wilt bewegen, dan is het aanbod heel groot. Kies voor een beweegvorm of sport die je graag doet en waarbij je ook kunt genieten, zoals joggen.
Start met joggen
Zoek je een gemakkelijke, goedkope en efficiënte manier om aan je conditie te werken? Dan gaat er niets boven joggen. Joggen heeft veel gezondheidsvoordelen: je hebt meer energie, je voelt je beter en je hebt minder risico op allerlei aandoeningen. Daarbovenop doet joggen wonderen tegen alle mogelijke vormen van stress: je voelt je ontspannen en energievol! 

Joggen in groep is zeker ook aan te raden. Het sociaal contact zorgt ervoor dat ook minder gemotiveerde leden toch willen verdergaan. Ook bij slecht weer zal er minder twijfel zijn want de afspraak is: “Alle weer is jogweer!”

Jog je fit

Joggen is een prima onderdeel van een afslankprogramma of een dieet. Er zijn weinig activiteiten die sneller of meer calorieën verbranden dan lopen. 

Wil je je voorbereiden op een loopwedstrijd? Bouw dan geleidelijk aan je conditie op aan de hand van een loopschema. Je doorzettingsvermogen wordt vast en zeker beloond wanneer je na 10 weken 5 kilometer aan één stuk door kunt lopen. 

Om je schema perfect te kunnen volgen, lees je best eerst de algemene uitleg.

Veel succes met de voorbereidingen en tot aan de start van een van onze runs!

TIP ! Weet dat Partena je hierbij ondersteunt en je kan rekenen op een aantal terugbetalingen.

Alles wat je moet weten over gezond bewegen

Beweeg jij voldoende? In onze gratis gids kom je te weten of je wel voldoende beweegt en hoe je dat zo gezond mogelijk kan doen.

 

Artikel tags:

Lees ook

Krachttraining als aanvulling op gezond bewegen

De voedings- en geluksdriehoek ken je misschien al: ze geven een handig overzicht van gezonde eetgewoontes en tips om je mentaal kiplekker te voelen. Om het plaatje compleet te maken, kun je ook aan de slag met de bewegingsdriehoek. Hier kies je resoluut voor een gezonde bewegingsmix, en wissel je dus zitten, staan en bewegen regelmatig af. Maar wie nog een stap verder wil gaan, kan daar ook een gezonde dosis krachttraining aan toevoegen.
18 februari 2021

Hoeveel en waarom moet ik bewegen? Nieuwe aanbevelingen

Recent kwam de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) met nieuwe aanbevelingen rond bewegen. Die geven mee hoeveel en waarom je het best beweegt om gezond te zijn. En vanaf wanneer je te vaak stilzit. Het Vlaams Instituut Gezond Leven vertaalde de nieuwe aanbevelingen naar Vlaamse context, met een handig overzicht per leeftijd. 

Bewegen, een wondermedicijn

Dat bewegen goed is voor je hart en bloeddruk, weet je intussen wel. Maar wist je bijvoorbeeld dat wie regelmatig beweegt, een beter humeur kan krijgen? Dr. Wim Derave, professor bewegings- en sportwetenschap aan de UGent, vertelt er alles over.