Schijfruimte vol?

Zit jouw hoofd zo vol dat je steken laat vallen? Heb je het zo druk dat je je lichtgeraakt of ronduit opgebrand voelt? Of ken jij het geheim van een gezonde balans? Met onze online test #schijfruimtevol meet je snel je mentale veerkracht.
Schijfruimte vol?

Zit jouw hoofd soms ook vol?

Zo herken je de alarmsignalen

Goed presteren op het werk, een bloeiend sociaal leven, een gedroomde moeder, vader, zoon of dochter zijn, een begrijpende en knappe partner, een toffe vriend of vriendin... We moeten en we willen zoveel vandaag.

Autosleutels in de koelkast

En zo gebeurt het: je zit in de wachtkamer bij de dokter terwijl je afspraak pas volgende maand is. Of je vindt je autosleutels niet, omdat ze naast de broccoli in de koelkast liggen... Of misschien voel je je wel constant moe en overbelast...

Herkenbaar? Dan zit jouw harde schijf misschien een beetje vol. Met #schijfruimtevol willen we jou bewust maken van je mentale toestand en je veerkracht. En je helpen om die te verbeteren, als je er even door zit.

Doe de test

Wordt het jou soms ook allemaal wat teveel? Herken je bepaalde alarmsignalen?

Doe hier de test en grijp op tijd in!

schijfruimtevolSchijfruimtevolSchijfruimtevol

We geven je graag al enkele tips mee:

Ervaar je zelf dat het je soms allemaal teveel wordt en vertoon je symptomen van een burn-out, eventuele psychische problemen of oververmoeidheid?

Zorg voor jezelf aan de hand van volgende tips:

  • Maak meer tijd voor beweging en geef je lichamelijke & mentale gezondheid een boost
  • Vermijd voortdurende onderbreking en leg je smartphone aan de kant
  • Limiteer piekeren tot een vast ‘piekerkwartier’
  • Laat je idealen los, niet alles hoeft perfect te zijn
  • Plan tijd in voor jezelf en kom tot rust
  • Vraag op tijd naar hulp bij je omgeving of een professional

Meer tips? Ontdek ze hier.

Iemand anders met zorgen? 

Maak je je zorgen om iemand in je omgeving die het moeilijk heeft? Hoe kun je het best helpen? Naast de acties die je zelf kan ondernemen, zijn er ook wel een aantal zaken die je liever niet doet. Lees hier alle do’s & don’ts.


Lees ook

Concentratie en motivatie op het werk

Werken in coronatijden is op z'n minst gezegd anders dan anders. Misschien is je jobinhoud veranderd, of je werkomstandigheden? Of misschien mis je de voldoening die je anders wel voelt? Het is normaal dat je je in deze omstandigheden soms minder goed kunt concentreren of dat je motivatie even zoek is. De Partena Luisterlijn legt uit.

Rouwen en verlies

In deze coronatijden krijgen we ze dagelijks te horen: de cijfers over de mensen die bezweken zijn aan het virus. Achter die getallen gaan uiteraard échte mensen schuil. En dus ook families en vrienden die helaas afscheid moeten nemen. Vaak in ongewone omstandigheden: begrafenissen gebeuren noodgedwongen in beperkte kring, koffietafels mogen niet ... Hoe rouw je dan? Hoe ‘overleef’ je zo’n complex en persoonlijk proces? En hoe sta je een rouwende naaste het best bij? “Een verlies moet je niet verwerken, maar verweven in je leven”, zegt Marleen Vertommen, rouw- en verliesconsulente.

Terug dichter samen werken en leven

Alles evolueert voortdurend in coronatijden. We mogen weer meer mensen zien, meer mensen gaan weer aan het werk. Dat is goed nieuws, maar misschien zorgt het na al die weken voorzichtigheid ook voor een beetje angst en wantrouwen. Erover praten kan helpen. Ontdek hier hoe je dat aanpakt.