Ontbijtsmoothie met blauwe bessen

Instant glutenvrije start met fruit, yoghurt en zaden van voedingsexpert Sandra Bekkari.
Ontbijtsmoothie met blauwe bessen

Maak de Suiker-reflex!

De Suiker-reflex van Partena Ziekenfonds helpt je om minder toegevoegde suikers te eten. Om je op weg te helpen naar een nieuwe levensstijl met minder suiker, bieden we hier alvast, samen met onze partners, wat inspiratie voor een gezond menu.

Voor 2 personen - Bereidingstijd 5 min - Glutenvrij

Ingrediënten

  • 1 rijpe banaan
  • 1 appel
  • 3 handen blauwe bessen (mag diepvries zijn)
  • 250 ml kefir of vloeibare natuuryoghurt
  • 2 el lijnzaad of chiazaad (natuurvoedingswinkel)

Bereiding

Doe alle ingrediënten in de blender en mix. Klaar!  

OpgeletDeze smoothie bevat vrije suikers uit het fruit, en met die vrije suikers overdrijf je best niet. Maar voor wie niet ontbijt, of voor wie geen of te weinig fruit eet, is deze smoothie alvast een gezondere manier om de dag te starten. Af en toe deze smoothie als ontbijt nemen kan best. Maar overdrijf niet. Want met deze smoothie heb je ineens je maximum van 3 stukken fruit per dag binnen.

Alles wat je moet weten over gezond eten

Ontdek tips om gezonder te eten in onze gratis gids.

gezond eten

Lees ook

Kleine stappen, groot verschil

Een nieuw jaar brengt traditioneel gezonde voornemens mee. Welke plannen jij ook koestert, er is maar één leuze: verander je leven stap voor stap. Want kleine aanpassingen in je levensstijl maken snel een groot verschil voor je gezondheid. En wat meer is: je houdt ze gegarandeerd langer en beter vol.