Mini bananen-croque

Geef de klassieke croque-monsieur een gezonde twist met volkorenbrood en banaan als beleg.
Mini bananen-croque

Maak de Suiker-reflex!

De Suiker-reflex van Partena Ziekenfonds helpt je om minder toegevoegde suikers te eten. Om je op weg te helpen naar een nieuwe levensstijl met minder suiker, bieden we hier alvast, samen met onze partners, wat inspiratie voor een gezond menu.

Voorbereiding: 30 minuten - Bereiding: 5 minuten

Ingrediënten

Voor 4 personen:

  • 6 sneetjes bruin brood
  • 3 bananen
  • kaneel
  • mespuntje boter

Bereiding

  • Snij de bananen in plakjes. Zet opzij. 
  • Smeer boter (gezouten of ongezouten) op de sneetjes brood en snij elk sneetje in vier. 
  • Leg op de helft van de vierkantjes brood een schijfje banaan. Bestrooi met kaneel.
  • Leg op elk vierkantje brood met banaan een tweede vierkantje. 
  • Bak ze gedurende vijf minuten goudbruin in een croque-monsieurmachine. Dien warm op.

Alles wat je moet weten over gezond eten

Ontdek tips om gezonder te eten in onze gratis gids.

ebook gezond eten

Lees ook

Naar school of het werk? Neem je gezonde lunch mee!

Genoeg van die saaie sandwich met kaas of salami? Jaloers op de frisse, kleurrijke, goed gevulde brooddoos van je buur? Tijd om jouw lunch te verrijken met gezonde(re) kost. Maar hoe zorg je nu precies voor een brooddoos die tegelijk gezond en lekker is? Onderstaande tips & inspiratie helpen je alvast op weg.

Gezond eten = Gezond slapen

Heerlijk toch, een pita na een avondje stappen?  Of een reep chocolade tijdens  je favoriete film? Maar is dat wel een goed plan, net voor je gaat slapen? Geloof het of niet, wat je in je mond stopt, beïnvloedt je slaap en je gezondheid. Maar hoe zit dat nu echt in elkaar?
07 juni 2021

Winkels promoten te weinig fruit en groenten

In de strijd tegen obesitas en onevenwichtige voeding kunnen supermarkten een belangrijke rol spelen. Maar er is nog werk aan de winkel. Uit een nieuwe studie van Sciensano blijkt namelijk dat minder dan 10 % van de promoties in winkelfolders gaat over verse groenten, fruit en peulvruchten.