Mindfulness

Train je aandacht met Mindfulness: leer via een aantal eenvoudige oefeningen je aandacht bewust te richten op één punt. De technieken in deze training zijn een combinatie tussen oosterse wijsheid en westerse psychologie. 
Mindfulness

Mindfulness is een vorm van meditatie waarin men zich op een niet-reactieve manier bewust is van de fysieke en geestelijke sensaties en situaties van het moment. Het is meer dan enkel een meditatievorm. Het is ook een levenshouding die zich kenmerkt door acceptatie van onvermijdelijke negatieve en positieve ervaringen. De term mindfulness betekent juiste indachtigheid of bewustzijn in de Boeddhistische leer. 

Door stress gaan mensen onder hun werkelijke niveau functioneren. Teveel energie gaat verloren in gehaast bezig zijn, piekeren, overmatig plannen en onjuist reageren in bepaalde stressvolle situaties. Mindfulness brengt mensen terug naar de aandacht in het hier en nu. Zit jouw hoofd zo vol dat je steken laat vallen? Heb je het zo druk dat je je lichtgeraakt of ronduit opgebrand voelt? Doe de test en meet je mentale veerkracht.

Mindfulness is aangewezen bij stress, bij terugkerende depressieve periodes, allerlei angstverschijnselen, vermoeidheid en slaapstoornissen, chronische pijn, burn-out, ... Het leert mensen omgaan met stress, piekeren en slapeloosheid. Deze training stimuleert het probleemoplossend vermogen en bevordert authenticiteit bij managers. 

Partena-klanten krijgen een korting van 50 euro bij deelname aan een Mindfulnesstraining van Mindful Me.

Meet je mentale veerkracht

Goed presteren op het werk, een bloeiend sociaal leven, een goede moeder of vader zijn, ... We moeten en we willen zoveel vandaag. Zit je hoofd zo vol dat je steken laat vallen? Wordt het je allemaal wat te veel? Of heb je nog schijfruimte vrij? Doe de test, het duurt maar een paar minuten om te ontdekken hoe vol jouw hoofd zit. Wij bieden je na de test tips en hulp op maat van jouw situatie.


Lees ook

Concentratie en motivatie op het werk

Werken in coronatijden is op z'n minst gezegd anders dan anders. Misschien is je jobinhoud veranderd, of je werkomstandigheden? Of misschien mis je de voldoening die je anders wel voelt? Het is normaal dat je je in deze omstandigheden soms minder goed kunt concentreren of dat je motivatie even zoek is. De Partena Luisterlijn legt uit.

Rouwen en verlies

In deze coronatijden krijgen we ze dagelijks te horen: de cijfers over de mensen die bezweken zijn aan het virus. Achter die getallen gaan uiteraard échte mensen schuil. En dus ook families en vrienden die helaas afscheid moeten nemen. Vaak in ongewone omstandigheden: begrafenissen gebeuren noodgedwongen in beperkte kring, koffietafels mogen niet ... Hoe rouw je dan? Hoe ‘overleef’ je zo’n complex en persoonlijk proces? En hoe sta je een rouwende naaste het best bij? “Een verlies moet je niet verwerken, maar verweven in je leven”, zegt Marleen Vertommen, rouw- en verliesconsulente.

Terug dichter samen werken en leven

Alles evolueert voortdurend in coronatijden. We mogen weer meer mensen zien, meer mensen gaan weer aan het werk. Dat is goed nieuws, maar misschien zorgt het na al die weken voorzichtigheid ook voor een beetje angst en wantrouwen. Erover praten kan helpen. Ontdek hier hoe je dat aanpakt.