Mango-vanillesmoothie

Zin in zoet maar niet in calorieën? Probeer dit zoete maar gezonde sapje van voedingsexpert Sandra Bekkari.
Mango-vanillesmoothie

Maak de Suiker-reflex!

De Suiker-reflex van Partena Ziekenfonds helpt je om minder toegevoegde suikers te eten. Om je op weg te helpen naar een nieuwe levensstijl met minder suiker, bieden we hier alvast, samen met onze partners, wat inspiratie voor een gezond menu.

Bereidingstijd: 5 minuten voor 2 à 3 glazen - Glutenvrij

Ingrediënten

  • 1 mango (ready-to-eat)
  • 1 vanillestokje
  • sap van 2 limoenen
  • 250 ml vloeibare yoghurt

Bereiding

  • Schil de mango met een dunschiller en snijd het vruchtvlees van de pit. 
  • Snijd het vanillestokje in tweeën en schraap het merg eruit met de punt van een mes.
  • Mix de mango met het merg van het vanillestokje, het limoensap en de yoghurt in de blender.

Uit: Nooit meer diëten II, van Sandra Bekkari

Alles wat je moet weten over gezond eten

Ontdek tips om gezonder te eten in onze gratis gids.

ebook gezond eten

Lees ook

07 juni 2021

Winkels promoten te weinig fruit en groenten

In de strijd tegen obesitas en onevenwichtige voeding kunnen supermarkten een belangrijke rol spelen. Maar er is nog werk aan de winkel. Uit een nieuwe studie van Sciensano blijkt namelijk dat minder dan 10 % van de promoties in winkelfolders gaat over verse groenten, fruit en peulvruchten.

Kinderen en suiker

Hoeveel suiker mogen kinderen eten? Hoe leer je ze evenwichtig eten, gezond ontbijten en kiezen voor de juiste snacks? En wanneer kan een beetje snoep of zoetigheid?