NieuwsGezond leven
12 april 2018

deel

100km lopen met het gezin: klaar voor de Challenge 100?

Zin in nog een uitdaging na Tournée Minérale of Dagen Zonder Vlees? Doe dan mee met de Challenge 100, een initiatief van Olivier Verhaege. Het doel: op een maand tijd samen met je gezin 100km lopen of wandelen. 

Loopvariant van Tournée Minérale

Olivier Verhaege is een fanatieke loper en met de Challenge 100 wil hij heel Vlaanderen graag besmetten met het loopvirus. De uitdaging van deze loopvariant op Tournée Minérale is om, samen met het hele gezin, in april of mei 100 kilometer te lopen of te wandelen. “Het moment is nu ook wel ideaal: de zon komt terug, de temperaturen stijgen opnieuw. Dat betekent lopen in T-shirt en achteraf een terrasje doen”, vertelt Verhaege aan Het Nieuwsblad.

Al meer dan 2.100 gezinnen

De boodschap van Verhaege lijkt aan te slaan. Ondertussen hebben zich al meer dan 3.500 gezinnen aangemeld op de Facebookpagina van de Challenge 100. “Het is geen competitie om zo snel mogelijk die 100km te halen. De insteek is om mensen aan te zetten om te bewegen en op het einde van de maand april of mei die 100km op de teller te plaatsen, individueel of met het volledige gezin”, aldus Verhaege.

Meer info

Zin om mee te doen? Neem een kijkje op de Facebookpagina van de Challenge 100!

Pak die Beweegbonus!

We belonen onze klanten die regelmatig bewegen graag met de beweegbonus. Ontdek alle beweegvoordelen van Partena Ziekenfonds!

 

Artikel tags:

Lees ook

Krachttraining als aanvulling op gezond bewegen

De voedings- en geluksdriehoek ken je misschien al: ze geven een handig overzicht van gezonde eetgewoontes en tips om je mentaal kiplekker te voelen. Om het plaatje compleet te maken, kun je ook aan de slag met de bewegingsdriehoek. Hier kies je resoluut voor een gezonde bewegingsmix, en wissel je dus zitten, staan en bewegen regelmatig af. Maar wie nog een stap verder wil gaan, kan daar ook een gezonde dosis krachttraining aan toevoegen.
18 februari 2021

Hoeveel en waarom moet ik bewegen? Nieuwe aanbevelingen

Recent kwam de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) met nieuwe aanbevelingen rond bewegen. Die geven mee hoeveel en waarom je het best beweegt om gezond te zijn. En vanaf wanneer je te vaak stilzit. Het Vlaams Instituut Gezond Leven vertaalde de nieuwe aanbevelingen naar Vlaamse context, met een handig overzicht per leeftijd. 

Bewegen, een wondermedicijn

Dat bewegen goed is voor je hart en bloeddruk, weet je intussen wel. Maar wist je bijvoorbeeld dat wie regelmatig beweegt, een beter humeur kan krijgen? Dr. Wim Derave, professor bewegings- en sportwetenschap aan de UGent, vertelt er alles over.