Broodlolly's

Serveer 'gewoon brood' eens op een andere manier. Het maakt gezond ontbijten er des te aantrekkelijker op voor je gezin.
Broodlolly's

Maak de Suiker-reflex!

De Suiker-reflex van Partena Ziekenfonds helpt je om minder toegevoegde suikers te eten. Om je op weg te helpen naar een nieuwe levensstijl met minder suiker, bieden we hier alvast, samen met onze partners, wat inspiratie voor een gezond menu.

Ingrediënten

  • Bruin, luchtig volkorenbrood. Het handigst is om het in de lengte te laten snijden zodat je grotere lolly’s kun maken.
  • Appel/perenstroop
  • Fruitbeleg
  • Pindakaas (zonder toegevoegde suikers of vetten)
  • Kaas
  • Beleg zoals kippenwit of sneetje kalkoen
  • Komkommerreepjes, …
  • Lolly- of brochettestokjes

Bereidingswijze

  1. Snij het brood in repen en beleg met verschillende ingrediënten. 
  2. Rol ze op en prik ze op een lolly- of brochettestokje

Serveertip

Varieer, zo wordt het leuker qua kleur en lekkerder om te smullen! Ook fruit of groentjes kun je er makkelijk aan toe voegen.

Alles wat je moet weten over gezond eten

Ontdek tips om gezonder te eten in onze gratis gids.

ebook gezond eten

Lees ook

07 juni 2021

Winkels promoten te weinig fruit en groenten

In de strijd tegen obesitas en onevenwichtige voeding kunnen supermarkten een belangrijke rol spelen. Maar er is nog werk aan de winkel. Uit een nieuwe studie van Sciensano blijkt namelijk dat minder dan 10 % van de promoties in winkelfolders gaat over verse groenten, fruit en peulvruchten.

Kinderen en suiker

Hoeveel suiker mogen kinderen eten? Hoe leer je ze evenwichtig eten, gezond ontbijten en kiezen voor de juiste snacks? En wanneer kan een beetje snoep of zoetigheid?