Broodlolly's

Serveer 'gewoon brood' eens op een andere manier. Het maakt gezond ontbijten er des te aantrekkelijker op voor je gezin.
Broodlolly's

Maak de Suiker-reflex!

De Suiker-reflex van Partena Ziekenfonds helpt je om minder toegevoegde suikers te eten. Om je op weg te helpen naar een nieuwe levensstijl met minder suiker, bieden we hier alvast, samen met onze partners, wat inspiratie voor een gezond menu.

Ingrediënten

  • Bruin, luchtig volkorenbrood. Het handigst is om het in de lengte te laten snijden zodat je grotere lolly’s kun maken.
  • Appel/perenstroop
  • Fruitbeleg
  • Pindakaas (zonder toegevoegde suikers of vetten)
  • Kaas
  • Beleg zoals kippenwit of sneetje kalkoen
  • Komkommerreepjes, …
  • Lolly- of brochettestokjes

Bereidingswijze

  1. Snij het brood in repen en beleg met verschillende ingrediënten. 
  2. Rol ze op en prik ze op een lolly- of brochettestokje

Serveertip

Varieer, zo wordt het leuker qua kleur en lekkerder om te smullen! Ook fruit of groentjes kun je er makkelijk aan toe voegen.

Alles wat je moet weten over gezond eten

Ontdek tips om gezonder te eten in onze gratis gids.

ebook gezond eten

Lees ook

Wat schaft de pot vandaag? Peulvruchten!

1 op de 4 Vlamingen kan amper één, laat staan meerdere peulvruchten opnoemen. Jammer, want onbekend is onbemind! Peulvruchten zijn niet alleen overheerlijk, ze zijn bovendien rijk aan eiwitten, vezels, mineralen, vitaminen en aminozuren. Meer nog: wie ze opneemt in het voedingspatroon, verlaagt volgens gezondheidseconoom Lieven Annemans het risico op diabetes, borstkanker én een hersenbloeding.
14 oktober 2019

5 vuistregels voor een gezonde evenwichtige voeding

Ongeveer de helft van de Belgen kampt met overgewicht. Naast voldoende lichaamsbeweging is een gezonde, evenwichtige voeding essentieel om extra kilo’s tegen te gaan. Maar wat zijn nu de belangrijkste adviezen? De Hoge Gezondheidsraad (HGR) zet 5 vuistregels op een rij.