Boekweitpannenkoeken met verse aardbeien

Glutenvrije pannenkoeken met boekweitmeel van voedingsexpert Sandra Bekkari.
Boekweitpannenkoeken met verse aardbeien

Maak de Suiker-reflex!

De Suiker-reflex van Partena Ziekenfonds helpt je om minder toegevoegde suikers te eten. Om je op weg te helpen naar een nieuwe levensstijl met minder suiker, bieden we hier alvast, samen met onze partners, wat inspiratie voor een gezond menu.

Bereidingstijd: minder dan 30 minuten voor 6 à 7 grote en glutenvrije pannenkoeken.

Ingrediënten

  • 2 eieren
  • 100 g boekweitmeel (natuurvoedingswinkel)
  • 300 ml rijstmelk, lauw
  • scheutje olijfolie
  • 1 el acaciahoning
  • snuifje zeezout
  • kokosvet (natuurvoedingswinkel)
  • verse aardbeien (of ander fruit naar keuze)

Bereiding

  • Meng de eieren met het boekweitmeel en voeg langzaam de lauwe rijstmelk toe.
  • Voeg de olijfolie, de honing en het zout toe en roer tot een gladde massa of mix in de blender.
  • Verhit wat kokosvet in een pan met antiaanbaklaag. Zorg ervoor dat de pan voldoende heet is en bak de pannenkoeken mooi goudkleurig.
  • Werk af met vers fruit.

Uit: Nooit meer diëten I, van Sandra Bekkari

Alles wat je moet weten over gezond eten

Ontdek tips om gezonder te eten in onze gratis gids.

ebook gezond eten

Lees ook

07 juni 2021

Winkels promoten te weinig fruit en groenten

In de strijd tegen obesitas en onevenwichtige voeding kunnen supermarkten een belangrijke rol spelen. Maar er is nog werk aan de winkel. Uit een nieuwe studie van Sciensano blijkt namelijk dat minder dan 10 % van de promoties in winkelfolders gaat over verse groenten, fruit en peulvruchten.

Kinderen en suiker

Hoeveel suiker mogen kinderen eten? Hoe leer je ze evenwichtig eten, gezond ontbijten en kiezen voor de juiste snacks? En wanneer kan een beetje snoep of zoetigheid?