deel

Gezinssport Vlaanderen lanceert FamilieFit

De richtlijnen en het waarom bewegen zijn duidelijk, maar hoe moet je het organiseren? Door de te drukke gezinsagenda's hebben we geen tijd of energie meer over om na het werk, het huishouden en de hobby's van de kinderen nog (samen) te gaan sporten.

Gezinssport Vlaanderen lanceert FamilieFit

We zijn er ons allemaal van bewust dat we best tijd maken om te bewegen. De aanbeveling om zo'n 20 à 30 minuten beweegtijd per dag te bewegen, lijkt voor heel wat mensen praktisch onhaalbaar. Voor kinderen is de aanbeveling zelfs minimum 1 uur per dag.

Nochtans is samen sporten een uitstekende motivator: je zet er elkaar toe aan om vol te houden en de wekelijkse sportafspraak te respecteren. Bovendien ben je dan goed bezig: je onderhoudt je eigen gezondheid én spoort je kind aan om dat ook te doen.

FamilieFit-app

Gezinssport Vlaanderen lanceert daarom de FamilieFit-app. Met de app wil Gezinssport Vlaanderen gezinnen motiveren om samen, van thuis uit, voldoende te bewegen. 

FamilieFit informeert over (de voordelen van) sport en bewegen en daagt het gezin uit om mee(r) te bewegen. Je vindt er beweegtips voor thuis, kan er virtuele medailles verdienen voor je trofeeënkast en meedingen naar leuke, sportieve prijzen. 

Schrijf je gezin in op www.familiefit.be en ga de uitdaging aan om samen meer te bewegen! 

 

Artikel tags:

Lees ook

Krachttraining als aanvulling op gezond bewegen

De voedings- en geluksdriehoek ken je misschien al: ze geven een handig overzicht van gezonde eetgewoontes en tips om je mentaal kiplekker te voelen. Om het plaatje compleet te maken, kun je ook aan de slag met de bewegingsdriehoek. Hier kies je resoluut voor een gezonde bewegingsmix, en wissel je dus zitten, staan en bewegen regelmatig af. Maar wie nog een stap verder wil gaan, kan daar ook een gezonde dosis krachttraining aan toevoegen.
18 februari 2021

Hoeveel en waarom moet ik bewegen? Nieuwe aanbevelingen

Recent kwam de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) met nieuwe aanbevelingen rond bewegen. Die geven mee hoeveel en waarom je het best beweegt om gezond te zijn. En vanaf wanneer je te vaak stilzit. Het Vlaams Instituut Gezond Leven vertaalde de nieuwe aanbevelingen naar Vlaamse context, met een handig overzicht per leeftijd. 

Bewegen, een wondermedicijn

Dat bewegen goed is voor je hart en bloeddruk, weet je intussen wel. Maar wist je bijvoorbeeld dat wie regelmatig beweegt, een beter humeur kan krijgen? Dr. Wim Derave, professor bewegings- en sportwetenschap aan de UGent, vertelt er alles over.