Geef feedback aan je huishoudhulp

Hecht jij belang aan blinkende kranen of schone plinten en heb je het gevoel dat je huishoudhulp die soms minder aandacht geeft? Laat het gewoon weten. Hoe beter jij je wensen aan je huishoudhulp uitlegt, hoe beter je je voelt in je pas gepoetste huis. En daar doen we het bij Partena Hulp in huis tenslotte voor.
Geef feedback aan je huishoudhulp

Inspiratie voor een goed feedback-gesprek? 

Bekijk ons filmpje:

Jouw feedback telt

We merken bij Partena Hulp in huis dat klanten het niet gemakkelijk vinden om feedback te geven aan hun huishoudhulp. Nochtans is het vanzelfsprekend dat elke klant andere verwachtingen heeft voor zijn huis. Je huishoudhulp vindt het dan ook nuttig dat je jouw voorkeuren duidelijk maakt

Alle huishoudhulpen van Partena zijn opgeleid om feedback op een constructieve manier te ontvangen, en in de praktijk om te zetten. Regelmatig opbouwende feedback en suggesties geven kan de samenwerking met je huishoudhulp alleen maar beter maken.

Zo geef je je wensen door

Via de Poetswijzer

Ben je niet thuis als je huishoudhulp langs komt, dan kun je je verwachtingen en feedback noteren in de Poetswijzer, het communicatieschriftje dat je consulent je kan bezorgen. Gebruik het als een soort heen-en-weerschriftje tussen jou en je huishoudhulp. Noteer er je opmerkingen en suggesties in. Is je Poetswijzer vol en wens je een nieuwe? Vraag er eentje aan bij je team van consulenten via e-mail.

Rechtstreeks

Af en toe een complimentje geven mag natuurlijk ook! Ben je zelf thuis als je huishoudhulp bij je langskomt, dan is rechtstreekse feedback natuurlijk nog beter. 

Deze tips maken het gesprek makkelijker:

  • Stel het gesprek niet uit en neem er je tijd voor. Leg rustig uit wat je bedoelt.
  • Begin met iets positiefs, en zeg dan wat er beter kan. Geef je huishoudhulp de kans om te reageren, en zoek samen naar een oplossing.
  • Hou je feedback zakelijk. Bespreek de feiten, en richt je opmerkingen niet op de persoon, maar op zijn of haar werk. Het kan niet de bedoeling zijn om je huishoudhulp persoonlijk te raken.
  • Niet tevreden? Geef advies of suggesties over hoe het beter zou kunnen.
  • Hou je verwachtingen realistisch: hou rekening met het aantal uren en de middelen waarover je huishoudhulp beschikt.
  • Ben je tevreden, aarzel dan niet om ook een complimentje te geven.

Alles wat je moet weten over poets- en strijkhulp

Ben je op zoek naar poets-of strijkhulp? Wil meer weten over dienstencheques? Al deze informatie vind je terug in onze gratis gids. Deze gids legt in een notendop uit wat je moet weten over hulp in huis.

ebook poetshulp

Lees ook

11 september 2019

Alles kan beter ook bij Partena Kinderopvang

Elke dag denken we bij Partena Kinderopvang na hoe we onze werking zo vlot mogelijk kunnen laten verlopen, zodat de ouders én de kindbegeleiders kunnen vooropstellen wat het allerbelangrijkste is: het welbevinden van het kindje. Deze keer namen we daarbij het inschrijvingsproces onder de loep.

Partena kindbegeleiders dragen zorg voor hun rug

Een job als kindbegeleider is een job die enorm belastend is voor de rug, zoveel is duidelijk. Dag in, dag uit, nemen onze kindbegeleiders hun opvangkindjes op de arm. Voor een knuffel, voor het verluieren, ... Samen gaan ze nu voor een ergnomische reflex. Want rugpreventie staat hoog bovenaan op ons prioriteitenlijstje!
11 september 2019

10 jaar Partena Kinderopvang

Partena Kinderopvang mag een belangrijk kaarsje uitblazen. 10 jaar lang al zetten ze zich elke dag in voor de opvang van - inmiddels - zo'n 1100 kindjes in gans Vlaanderen en Brussel.  Filip Standaert, manager van Partena Kinderopvang, neemt ons even mee terug in de tijd.
Filip Standaert
Manager Kinderopvang