NieuwsGezin
11 september 2019

deel

Alles kan beter, ook bij Partena Kinderopvang

Elke dag denken we bij Partena Kinderopvang na over hoe we onze werking zo vlot mogelijk kunnen laten verlopen, zodat de ouders én de kindbegeleiders kunnen vooropstellen wat het allerbelangrijkste is: het welbevinden van het kindje. Deze keer namen we daarbij het inschrijvingsproces onder de loep.
Alles kan beter, ook bij Partena Kinderopvang

Uit een klantentevredenheidsmeting bij onze ouders werd duidelijk dat het inschrijvingsproces toe was aan enkele optimalisaties.

Wat kan er beter?

Een groep van geëngageerde kindbegeleiders, medewerkers van onze dienst administratie en supervisoren gingen aan de slag. Tijdens een customer journey brachten ze alle stappen van het volledige traject dat een nieuwe klant van Partena Kinderopvang moet doorlopen, in kaart. Daarna tekenden ze de verschillende processen uit, van aanvraag tot opstart, helemaal vanuit het perspectief van de ouders. Eind augustus werd deze 'klantenreis' afgerond, en het resultaat mag er zijn!

  1. Ouders zullen voortaan proactief opgebeld worden om een wenmoment in te plannen. Bovendien zullen de wenmomenten zoveel mogelijk uniform verlopen, met uiteraard altijd de focus op het geruststellen van de ouders. 
  2. Ook onze administratieve flow van inschrijven werd onder handen genomen. We hebben een visueel overzicht gemaakt van het inschrijvingsproces, zodat je als ouder weet welke administratieve stappen er (nog) gezet moeten worden om de inschrijving te voltooien.
  3. Ten slotte wordt ook de eerste rondleiding van nieuwe ouders in een 'script' gegoten. Zo zijn we zeker dat elke ouder alle informatie krijgt die hij of zij nodig heeft om welbewust een keuze te maken voor Partena Kinderopvang.

Dank aan Shauni, Tessy, Karla, Nele, Marleen, Ghiana, Paulien, Inge en Ellen om als één team een mooi resultaat neer te zetten !

Lees ook

‘Nomenclatuur’ … wablieft?!

Als je een zorgverlener (arts, tandarts, kinesitherapeut, logopedist …) raadpleegt, geeft die jou een getuigschrift voor verstrekte zorgen. Dit alombekende ‘doktersbriefje’ kun je vervolgens indienen bij je ziekenfonds, bijvoorbeeld Partena Ziekenfonds, om een terugbetaling aan te vragen.
11 september 2019

Alles kan beter, ook bij Partena Kinderopvang

Elke dag denken we bij Partena Kinderopvang na over hoe we onze werking zo vlot mogelijk kunnen laten verlopen, zodat de ouders én de kindbegeleiders kunnen vooropstellen wat het allerbelangrijkste is: het welbevinden van het kindje. Deze keer namen we daarbij het inschrijvingsproces onder de loep.

Partena kindbegeleiders dragen zorg voor hun rug

Een job als kindbegeleider is een job die enorm belastend is voor de rug, zoveel is duidelijk. Dag in, dag uit, nemen onze kindbegeleiders hun opvangkindjes op de arm. Voor een knuffel, voor het verluieren, ... Samen gaan ze nu voor een ergonomische reflex. Want rugpreventie staat hoog op onze prioriteitenlijst!