Nieuws Gezin
11 september 2019

deel

Alles kan beter, ook bij Partena Kinderopvang

Elke dag denken we bij Partena Kinderopvang na over hoe we onze werking zo vlot mogelijk kunnen laten verlopen, zodat de ouders én de kindbegeleiders kunnen vooropstellen wat het allerbelangrijkste is: het welbevinden van het kindje. Deze keer namen we daarbij het inschrijvingsproces onder de loep.
Alles kan beter, ook bij Partena Kinderopvang

Uit een klantentevredenheidsmeting bij onze ouders werd duidelijk dat het inschrijvingsproces toe was aan enkele optimalisaties.

Wat kan er beter?

Een groep van geëngageerde kindbegeleiders, medewerkers van onze dienst administratie en supervisoren gingen aan de slag. Tijdens een customer journey brachten ze alle stappen van het volledige traject dat een nieuwe klant van Partena Kinderopvang moet doorlopen, in kaart. Daarna tekenden ze de verschillende processen uit, van aanvraag tot opstart, helemaal vanuit het perspectief van de ouders. Eind augustus werd deze 'klantenreis' afgerond, en het resultaat mag er zijn!

  1. Ouders zullen voortaan proactief opgebeld worden om een wenmoment in te plannen. Bovendien zullen de wenmomenten zoveel mogelijk uniform verlopen, met uiteraard altijd de focus op het geruststellen van de ouders. 
  2. Ook onze administratieve flow van inschrijven werd onder handen genomen. We hebben een visueel overzicht gemaakt van het inschrijvingsproces, zodat je als ouder weet welke administratieve stappen er (nog) gezet moeten worden om de inschrijving te voltooien.
  3. Ten slotte wordt ook de eerste rondleiding van nieuwe ouders in een 'script' gegoten. Zo zijn we zeker dat elke ouder alle informatie krijgt die hij of zij nodig heeft om welbewust een keuze te maken voor Partena Kinderopvang.

Dank aan Shauni, Tessy, Karla, Nele, Marleen, Ghiana, Paulien, Inge en Ellen om als één team een mooi resultaat neer te zetten !

Lees ook

Ergonomie? Ook voor je huishoudhulp!

Soms sta je er niet bij stil, maar je werkgever levert een behoorlijke inspanning om je gezondheid te garanderen op het werk. Denk maar aan het bureau op kantoor dat ergonomisch is afgesteld bijvoorbeeld. Ook bij Partena en OZ Poets- en Strijkhulp zien we erop toe dat jouw huishoudhulp alles weet over ergonomisch werken. En dat is broodnodig, zo ondervond ook onze huishoudhulp Tara. Een ongeluk zit in een klein hoekje.
05 november 2020

Eerste dienstenchequebedrijf met ‘Investors in People’-label

Partena en OZ Poets- en strijkhulp werd bekroond met het zilveren ‘Investors in people’-label. Dit kwaliteitslabel, dat Partena en OZ als eerste in de dienstenchequessector kreeg, bekroont goede werkgevers die inzetten op medewerkers en investeren in het verbeteren van hun HR-beleid.