NieuwsGezin
11 september 2019

deel

Alles kan beter, ook bij Partena Kinderopvang

Elke dag denken we bij Partena Kinderopvang na over hoe we onze werking zo vlot mogelijk kunnen laten verlopen, zodat de ouders én de kindbegeleiders kunnen vooropstellen wat het allerbelangrijkste is: het welbevinden van het kindje. Deze keer namen we daarbij het inschrijvingsproces onder de loep.
Alles kan beter, ook bij Partena Kinderopvang

Uit een klantentevredenheidsmeting bij onze ouders werd duidelijk dat het inschrijvingsproces toe was aan enkele optimalisaties.

Wat kan er beter?

Een groep van geëngageerde kindbegeleiders, medewerkers van onze dienst administratie en supervisoren gingen aan de slag. Tijdens een customer journey brachten ze alle stappen van het volledige traject dat een nieuwe klant van Partena Kinderopvang moet doorlopen, in kaart. Daarna tekenden ze de verschillende processen uit, van aanvraag tot opstart, helemaal vanuit het perspectief van de ouders. Eind augustus werd deze 'klantenreis' afgerond, en het resultaat mag er zijn!

  1. Ouders zullen voortaan proactief opgebeld worden om een wenmoment in te plannen. Bovendien zullen de wenmomenten zoveel mogelijk uniform verlopen, met uiteraard altijd de focus op het geruststellen van de ouders. 
  2. Ook onze administratieve flow van inschrijven werd onder handen genomen. We hebben een visueel overzicht gemaakt van het inschrijvingsproces, zodat je als ouder weet welke administratieve stappen er (nog) gezet moeten worden om de inschrijving te voltooien.
  3. Ten slotte wordt ook de eerste rondleiding van nieuwe ouders in een 'script' gegoten. Zo zijn we zeker dat elke ouder alle informatie krijgt die hij of zij nodig heeft om welbewust een keuze te maken voor Partena Kinderopvang.

Dank aan Shauni, Tessy, Karla, Nele, Marleen, Ghiana, Paulien, Inge en Ellen om als één team een mooi resultaat neer te zetten !

Lees ook

Poetshulpen met dienstencheques lijden wél loonverlies bij annulatie

Een uitspraak van minister Vandenbroucke dit weekend leidde tot een verkeerde perceptie rond het annuleren van poetshulp tijdens deze lockdown. Partena Hulp in huis benadrukt dat poetshulp nog steeds veilig kan verlopen mits het naleven van veiligheidsregels. Bij tijdelijke economische werkloosheid lijden poetshulpen in Vlaanderen namelijk wél loonverlies. Het bedrijf wil sensibiliseren om de werknemers uit deze sector te steunen en niet onnodig de poetshulp aan de deur te zetten.

Huishoudhulp in coronatijden: ook dan staan ze voor je klaar!

De Oost-Vlaamse Eline Roose werkt al 4 jaar als enthousiaste huishoudhulp bij Partena Hulp in huis. Helaas hield het coronavirus haar een maand aan de kant. Niet omdat ze getroffen was door het virus zelf, wél door de intussen overbekende maatregelen die huishoudhulp onmogelijk maakten. Maar vandaag staat ze er opnieuw. Klaar om haar trouwe klanten weer uit de nood te helpen! “Sommigen beschouwen me als familie. Supertof, natuurlijk!”
 

Wat als koppel tijdens en na de coronacrisis?

Voordat onze wereld veranderde, stonden koppels misschien net voor een aantal keuzes en beslissingen omtrent hun leven samen. Beginnende daters en prille koppels leerden elkaar misschien net beter kennen en vragen zich af of er een langere toekomst voor hen mogelijk is. Andere koppels dachten misschien net na over samenwonen of uit elkaar gaan of misschien een wereldreis, een huis kopen, in relatietherapie gaan, een job in het buitenland, kinderen of trouwen, enz. Veel van die keuzes werden in de koelkast gestopt. Hoe haal je deze weer boven?