Veelgestelde vragen

Terugbetaling hospitalisatieverzekering

Wil je precies weten wat jouw hospitalisatieverzekering precies dekt? We bundelden alle info op:

Zit je met een specifieke vraag over de terugbetalingsaanvraag, de ziekenhuisfactuur of de kosten van voor- en nazorg? Hieronder vind je alvast onze antwoorden op de meest gestelde vragen!

Terugbetalingsaanvraag

  • Wanneer kan ik welke kosten digitaal indienen?
  • Tot wanneer kan ik de terugbetaling van mijn onkosten indienen?
  • Kan ik doktersbriefjes en e-attesten ook digitaal doorsturen?
  • Hoe vul ik het Hospitalia-terugbetalingsformulier in?
  • Moet ik telkens een terugbetalingsformulier meesturen? Of alleen de eerste keer?
  • Ik heb de factuur van het ziekenhuis al verstuurd: wat met papieren doktersbriefjes?
  • Ik wacht nog op de factuur van het ziekenhuis: wat met papieren doktersbriefjes?
  • Wat doe ik met de originele facturen en betaalbewijzen?
  • Hoe lang duurt het voordat ik een terugbetaling krijg?

Ziekenhuisfactuur

  • Wanneer ontvang ik mijn opnamefactuur?
  • Ik heb mijn opnamefactuur ontvangen. Wat kan ik er allemaal op terugvinden?
  • Moet ik zelf mijn opnamefactuur betalen aan het ziekenhuis?
  • Kan ik ook een voorschotfactuur indienen?

Facturen van voor- en nazorg

  • Welke onkosten worden niet terugbetaald?
  • Ik wacht nog op de factuur van het ziekenhuis: wat met kosten van voor- en nazorg?
  • Ik heb de factuur van het ziekenhuis al verstuurd: wat met kosten van voor- en nazorg?
  • Wat met kosten voor geneesmiddelen, laboanalyses en dringend vervoer?
  • Wat met de huur of aankoop van materiaal, zoals een ziekenhuisbed of rolstoel?

Selfservice in MijnPartena

Volg je terugbetalingen eenvoudig op via MijnPartena, jouw online ziekenfonds.

Vind je antwoord binnen onze thema's

Sluiten

Kantoorzoeker

Ben je op zoek naar het dichtstbijzijnde kantoor?

Zoek een kantoor

MijnPartena

Door je aan te melden kun je al je dossiers opvolgen, inboxberichten lezen, ...

MijnPartena