Tijdens het moederschapsverlof ontvang je een vervangingsinkomen, uitbetaald door het ziekenfonds. Om het moederschapsverlof aan te vragen, moet je ons een medisch attest bezorgen waarop jouw arts de begindatum van je zwangerschapsrust vermeldt, de vermoedelijke bevallingsdatum en of je een eenling of meerling verwacht. Pas na de geboorte kunnen we de exacte duur van jouw moederschapsverlof berekenen op basis van de geboorteakte.
Zes weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum sturen wij jou een e-mail met een link naar het inlichtingenblad. Ook jouw werkgever of uitbetalingsinstelling ontvangt een digitale versie van het inlichtingenblad die hij/zij digitaal moet invullen. Vul jouw inlichtingenblad zo snel mogelijk in en bezorg het ons terug, zodat wij jouw uitkering kunnen berekenen.
Tip!
Via MijnPartena kun je jouw luik van het inlichtingenblad gemakkelijk online invullen. Open hiervoor de rubriek 'Documenten', klik op 'Moederschap, geboorte en adoptie' en scrol dan naar het document 'Inlichtingsblad uitkeringen, klant'. Wanneer je op 'downloaden' klikt, kies je de optie: 'Digitaal invullen'.
Lees meer over moederschapsverlof