Hoe je factuur betalen

Betaalherinnering via sms of e-mail

Wanneer je een factuur vergeet te betalen, dan sturen we jou een herinnering via sms of e-mail. We kunnen daarin een Bancontact-link vermelden waarmee je je factuur meteen kunt betalen. 

Hoe weet je of je de betaalherinnering kunt vertrouwen?

SMS

  • Wij verzenden enkel sms’jes vanuit het nummer 8850.
  • In deze sms vermelden we de datum van de factuur, het openstaande saldo, ons rekeningnummer BE71 4487 6464 8169 en de gestructureerde mededeling van de onbetaalde factuur.
  • De sms eindigt steeds met jouw klantennummer, dit vind je ook terug op je witte kleefzegels.
  • In sommige gevallen verschijnt een link om via Bancontact te betalen.

E-mail

  • De e-mail wordt verstuurd vanuit infomail@partena-ziekenfonds.be.
  • In de e-mail vermelden we het openstaande saldo, de betaaltermijn, ons rekeningnummer BE71 4487 6464 8169 met begunstigde Partena Ziekenfonds en de gestructureerde mededeling.
  • Onderaan de e-mail staat jouw klantennummer.
  • Door te klikken op de Bancontact-link kun je meteen betalen.

Aangetekend schrijven

Bij langdurige niet-betaling van een factuur sturen we een aangetekende brief per post of een aangetekende e-mail via Digiconnect.

Bancontact-link 

Via de Bancontact-link kom je terecht op de webpagina ‘tx.pay-nxt.com’ met een kader ‘Transactie details’ en een kader ‘Bancontact’. Bij de Transactie details vind je Partena als naam van de leverancier, en de gestructureerde mededeling van de oorspronkelijke factuur. Je kunt de QR-code scannen met je bank-app (of met de app van Payconiq/Bancontact), of je kaartgegevens intikken en daarna de betaalinstructies volgen. Onderaan dit scherm staat het naam en logo van Unifiedpost Payments.

Klopt er iets niet? Contacteer ons eerst alvorens te betalen!

Veelgestelde vragen

  • Ik heb bij de overschrijving geen of een verkeerde gestructureerde mededeling vermeld. Wat nu?
  • Ik heb per ongeluk te veel betaald. Wat nu?
  • Ik heb onlangs betaald. Waarom ontvang ik een betalingsherinnering?
  • Kan ik een afbetalingsplan krijgen?
  • Ik betaal met een buitenlands rekeningnummer. Hoe voer ik de betaling uit?
  • Hoe vraag ik een domiciliering aan?
  • Hoe kan ik Zoomit activeren?
Bekijk nog meer veelgestelde vragen

Graag klant worden?

Kiezen voor Partena Ziekenfonds is kiezen voor een onafhankelijk
ziekenfonds dat bereikbaar is, waar en wanneer het jóu past!

Hoe klant worden Bereken je bijdrage
Sluiten

Kantoorzoeker

Ben je op zoek naar het dichtstbijzijnde kantoor?

Zoek een kantoor

MijnPartena

Door je aan te melden kun je al je dossiers opvolgen, inboxberichten lezen, ...

MijnPartena