Voorwerp
E-facturatie geeft de klanten van Partena Ziekenfonds (hierna 'de klanten') via de e-Diensten toegang tot hun factuurgegevens, zodat zij hun kosten en hun budget kunnen beheren en analyseren.
Aansprakelijkheid
Behoudens een opzettelijke overtreding en/of verplichtende wettelijke bepalingen tot het tegendeel, wijst Partena Ziekenfonds elke aansprakelijkheid af voor elk verlies of elke (directe, indirecte, materiële, immateriële enz.) schade in verband met:
- de juistheid en de samenhang van de beschikbare gegevens in e-facturatie met de gegevens in de officiële documenten die de klant voor of tijdens het gebruik van MijnPartena ontvangt
- en de periode die verstrijkt tussen de uitvoering van een transactie en de toegankelijkheid van de transactiegegevens via de e-facturatie
Procedure, activering en deactivering
De klant moet de e-facturatie activeren via de e-Diensten en kan deze optie op elk ogenblik deactiveren via MijnPartena.
Vertrouwelijkheid en bescherming van de privacy
De klant van Partena Ziekenfonds kan zijn factuurgegevens elektronisch raadplegen.
E-facturatie geeft de klant de mogelijkheid om de officiële factuur die aan zijn klantnummer bij Partena Ziekenfonds gekoppeld is en die uit het factuursysteem van Partena Ziekenfonds afkomstig is, online te raadplegen en af te drukken.
Het betreft meer bepaald de volgende elementen:
- de factuurgegevens van de openstaande facturen (de klant kan deze gegevens downloaden)
- de details van de op de laatste factuur aangerekende prestaties (de klant kan deze gegevens downloaden)
Partena Ziekenfonds zal geen duplicaten op papier leveren van de elektronische facturen. De algemene voorwaarden voor de gebruikers van de websites van Partena Ziekenfonds zijn eveneens van toepassing.
Activering
De klant activeert de e-facturatie via 'My Settings' in MijnPartena. Partena Ziekenfonds stuurt hem een kennisgeving op het e-mailadres dat hij tijdens zijn inschrijving op de e-Box heeft opgegeven. Als de klant ervoor kiest zijn facturen elektronisch te ontvangen, zal hij geen facturen op papier meer ontvangen.
Aansprakelijkheid
Het onderhoud en de ontwikkeling van de factuursystemen kunnen ertoe leiden dat Partena Ziekenfonds de dienst e-facturatie beperkt of opschort. Partena Ziekenfonds verbindt zich ertoe de duur van deze beperking of opschorting te beperken tot de strikt noodzakelijke duur voor de uitvoering van de werken. Het zal de klanten op elke gepaste wijze informeren.
Melding van factuur
Wanneer op de e-facturatie een factuur beschikbaar is, zal Partena Ziekenfonds dat melden aan de klant met het middel of de middelen die de klant tijdens zijn inschrijving heeft gekozen.
De klanten die e-facturatie via MijnPartena hebben geactiveerd, ontvangen een melding op het e-mailadres dat zij tijdens hun inschrijving op MijnPartena hebben opgegeven. Zodra de e-facturatie geactiveerd is, kan de klant dit e-mailadres wijzigen via 'My Settings' in het MijnPartena.
Algemene bepalingen
De klant ziet toe op de correct invoer en de update van zijn e-mailadres.
De klant verbindt zich ertoe om de dienst e-facturatie van Partena Ziekenfonds en het e-mailadres en/of het gsm-nummer dat hij in het kader van de e-facturatie heeft verstrekt regelmatig en proactief te raadplegen om de beschikbaarheid van facturen te controleren.
De facturen moeten worden betaald voor de datum die erop wordt vermeld, ongeacht of de klant de elektronische meldingen over de facturen wel of niet heeft ontvangen, geopend of gelezen. De betalingsmodaliteiten en de aanmaningsprocedures volgens de voorwaarden die gelden voor de geleverde producten/diensten blijven ongewijzigd van toepassing.
Duur en opzegging
Partena Ziekenfonds en de klant kunnen de dienst e-facturatie van MijnPartena op elk ogenblik opzeggen.
De opzegging houdt in dat de klant weer facturen op papier zal ontvangen. De opzegging doet geenszins afbreuk aan de rechten van Partena Ziekenfonds op de betaling van de openstaande facturen.
Partena Ziekenfonds behoudt zich het recht voor om deze specifieke voorwaarden te wijzigen. Het verbindt zich ertoe om dit 15 werkdagen voor de wijzigingen van kracht worden via elk gepast middel aan de klant mee te delen.