Aanvraag terugbetaling Hospitalia

Werd je opgenomen in het ziekenhuis en wil je de terugbetaling van je kosten aanvragen via je hospitalisatieverzekering?

Zodra je de opnamefactuur hebt ontvangen, kun je die digitaal doorsturen, samen met het Hospitalia-terugbetalingsformulier en andere betaalbewijzen van voor- en nazorg.
Wij behandelen jouw aanvraag binnen de 16 werkdagen.

Zo vraag je de terugbetaling aan

  • Download een Hospitalia-terugbetalingsformulier. Vul het in en onderteken het.
  • Scan je terugbetalingsformulier, opnamefactuur en eventuele andere betaalbewijzen in.
  • Laad de gescande documenten op via deze webpagina.
    Om de bestanden optimaal op te laden dien je gebruik te maken van Chrome of Firefox. De upload is beperkt tot max. 8 MB met max. 2 MB per bestand. Toegestaan bestandstype: .doc, .docx, .pdf, .jpg, .jpeg, .png
  • Je krijgt een bevestiging op je scherm als we de documenten goed ontvangen hebben.
  • Volg je terugbetalingen op via MijnPartena.

Belangrijk!

  • Voeg altijd een ingevuld en ondertekend terugbetalingsformulier toe.
  • Scan ook de keerzijde van je documenten in.
  • Lees de veelgestelde vragen hieronder voor meer info.
 
Laad je documenten hier op
*
*
*
Zonder leestekens
*

Veelgestelde vragen

Vraag en antwoord

  • Wanneer kan ik welke kosten digitaal indienen?
  • Ik wacht nog op de factuur van het ziekenhuis: wat met kosten van voor- en nazorg?
  • Moet ik zelf mijn opnamefactuur betalen aan het ziekenhuis?
Lees nog meer veelgestelde vragen
 

Selfservice in MijnPartena

Volg je terugbetalingen eenvoudig op via MijnPartena, jouw online ziekenfonds.

Hoe kunnen we je helpen?

Heb je een vraag? Onze klantendienst geeft je snel een antwoord. Wij zijn bereikbaar waar en wanneer het jou past.

Je privacy is belangrijk voor ons. Wij geven je gegevens niet door aan derden. Door het invullen van het formulier ga je akkoord met de privacy policy van Partena Ziekenfonds.

Partena Ziekenfonds is verzekeringsagent (CDZ- nr. 5006c) voor “MLOZ Insurance”, de VMOB van de Onafhankelijke Ziekenfondsen, (RPR Brussel, 422.189.629) erkend onder nr. CDZ 750/01 (voor de takken 2 en 18). Bekijk de infofiche en de algemene voorwaarden. Belgisch recht is van toepassing op het verzekeringscontract. De looptijd van dit contract is levenslang. Bij klachten contacteer je de klachtendienst van Partena Ziekenfonds of de Ombudsman van de Verzekeringen.

Voor meer informatie over de aansluiting bij dit/deze producten kunt u terecht bij Partena Ziekenfonds.

Sluiten