Een contactpersoon registreren

Zorgt een partner, een familielid of een buur voor jouw administratie? Of ben je zorgbehoevend en regelt een mantelzorger alles voor jou? Dan is het vast nuttig dat ook wij jouw contactpersoon kunnen bereiken bij vragen over jouw dossier.

Om de gegevens van jouw contactpersoon te registreren in jouw dossier, hebben we eerst jouw toestemming nodig. Je moet dus een volmacht geven.

Opgelet! Je kunt maar één contactpersoon opgeven. 

Zo bezorg je ons jouw toestemming

Dit heb je nodig:

  • Identiteitskaart + pincode
  • e-ID kaartlezer
  • computer en internetverbinding
  • programma Adobe Acrobatdownload het gratis

Volg deze instructies nauwkeurig:

  1. Download het document volmacht en bewaar het op je computer.
  2. Open het bestand via Adobe, niet via je browser.
  3. Vul het formulier volledig en correct in.
  4. Om het vak 'handtekening volmachtgever' in te vullen verbind je jouw e-ID kaartlezer met de computer.
  5. Stop je identiteitskaart in de eID kaartlezer. De pdf zal op basis van de gegevens op jouw identiteitskaart de gevraagde gegevens op het document invullen.
  6. Klik op 'sign'. De computer zal je vragen het document op te slaan.
  7. Geef vervolgens de PIN-code van jouw identiteitskaart in, bewaar de pdf op jouw computer en sluit het document.
  8. Laad de ondertekende pdf op via het formulier op deze webpagina en klik op 'versturen'.

Belangrijk!

  • Om de bestanden optimaal op te laden gebruik je best de browsers Chrome of Firefox.
  • De upload is beperkt tot max. 2 MB per bestand. Toegestaan bestandstype: .pdf
  • Geef een persoonlijk e-mailadres op en geen fictief of professioneel e-mailadres.

Veelgestelde vragen

Wat betekent het als ik mijn contactpersoon een volmacht geef voor mijn ziekenfonds- en verzekeringsdossier ?
Dankzij deze volmacht geef je ons de toestemming:

  • om jouw contactpersoon te contacteren, bv. als we vragen hebben over het beheer van jouw dossier
  • om jouw contactpersoon te woord te staan, bv. als hij/zij ons vragen stelt over jouw dossier
  • wijzigingen aan te brengen aan het dossier in opdracht van jouw contactpersoon, bv. een terugbetaling op jouw rekening aanvragen

Het is als contactpersoon echter niet mogelijk om een mutatie aan te vragen voor jouw dossier of een verzekering af te sluiten of stop te zetten. 

Wordt mijn briefwisseling vanaf dan ook aan mijn contactpersoon bezorgd?
Neen. Brieven en e-mails sturen we nog steeds naar jouw adres.

Kan ik een volmacht geven aan meerdere contactpersonen?
Neen. We kunnen de contactgegevens van slechts 1 persoon registreren in jouw dossier.

Hoe kan ik de gegevens van mijn contactpersoon laten aanpassen?
Je kunt de gegevens op elk moment laten aanpassen. Bezorg ons hiervoor opnieuw het document volmacht met de aangepaste gegevens. Je volgt hiervoor dezelfde procedure zoals hierboven vermeld.

Wat als iemand anders mijn huidige contactpersoon gaat vervangen?
Om de gegevens van je nieuwe contactpersoon te kunnen registreren in jouw dossier, bezorg je ons opnieuw het document volmacht met de gegevens van je nieuwe contactpersoon. Je volgt hiervoor dezelfde procedure zoals hierboven vermeld. 'Oudere' volmachten vervallen automatisch.

Mijn contactpersoon wil niet langer optreden voor mij. Wat moet hij/zij doen om zijn/haar contactgegevens te schrappen uit mijn dossier?
Je contactpersoon kan dit melden via ons contactformulier. Wij verwijderen dan zijn/haar gegevens uit jouw dossier.

Kan mijn contactpersoon deze volmacht registreren voor mij? 
Neen, jij moet als klant zelf de toelating geven om iemand als contactpersoon te registreren. Je contactpersoon kan je uiteraard helpen met het indienen van de volmacht.

Hoe onderteken ik een document elektronisch met Adobe Acrobat DC?
Lees de handleiding op https://eid.belgium.be/nl/digitale-handtekeningen#7261

Ik heb geen Adobe Acrobat. Waar kan ik die downloaden?
Je kunt de software gratis downloaden via https://get.adobe.com/nl/reader/

Ik ken de PIN-code van mijn eID niet meer. Wat nu?
Lees hoe je een nieuwe PIN-code aanvraagt op deze site

Download de instructies voor een perfecte upload van je aanvraag.

 
 
Laad je document hier op
*
*
*
Zonder leestekens
*
Max. 2 MB. Toegestaan bestandstype: .pdf
*

Download de Partena Ziekenfonds app

Dankzij onze app beheer je makkelijk je ziekenfondsdossier via je mobiele toestel. Ook terugbetalingen aanvragen is zo gebeurd!

Je privacy is belangrijk voor ons. Wij geven je gegevens niet door aan derden. Door het invullen van het formulier ga je akkoord met de privacy policy van Partena Ziekenfonds.

Partena Ziekenfonds is verzekeringsagent (CDZ- nr. 5006c) voor “MLOZ Insurance”, de VMOB van de Onafhankelijke Ziekenfondsen, (RPR Brussel, 422.189.629) erkend onder nr. CDZ 750/01 (voor de takken 2 en 18). Bekijk de infofiche en de algemene voorwaarden. Belgisch recht is van toepassing op het verzekeringscontract. De looptijd van dit contract is levenslang. Bij klachten contacteer je de klachtendienst van Partena Ziekenfonds of de Ombudsman van de Verzekeringen.

Voor meer informatie over de aansluiting bij dit/deze producten kunt u terecht bij Partena Ziekenfonds.

Sluiten