Medische reisbijstand

Vragen over de terugbetaling van medische zorgen in het buitenland

Ontving je medische zorgen in het buitenland en wil je de terugbetaling ervan aanvragen?

Hoe je de aanvraag moet indienen, lees je in ons dossier medische reisbijstand.

Soms gebeurt het dat er informatie ontbreekt op de terugbetalingsaanvragen die we ontvangen: ofwel ontbreekt er info op het terugbetalingsformulier, ofwel hebben we extra bewijsstukken nodig. In dat geval sturen we jou een brief om extra informatie op te vragen over jouw medische kosten in het buitenland. 

Op deze pagina hebben we de meest voorkomende gevallen gebundeld. Je leest er wat je precies moet doen om je aanvraag te vervolledigen. Ontbrekende documenten kun je ons digitaal terugbezorgen.

Info op terugbetalingsformulier ontbreekt

  • Het land van verblijf
  • Het totale bedrag van je kosten
  • Verklaring van dringende of geplande verzorging in het buitenland
  • De juiste data van de zorgen
  • Begin- en einddatum van jouw verblijf
  • Begunstigde aan wie de zorgen verstrekt werden

Bewijsstukken ontbreken

  • Document tegemoetkomingsaanvraag
  • Betalingsbewijs
  • Dringendheid van de zorgen
  • Gedetailleerde factuur van de zorgen
  • Medische voorschrift
  • Originele factuur
  • Verklaring op eer waarin de ouder die arbeidsongeschikt of invalide is verklaart met wie het kind in het buitenland was
  • Bewijs van detachering
  • De nationaliteit van de vlag waaronder het schip voer
  • Voorschrift van behandelende gynaecoloog

Documenten indienen?

Moet je ons het terugbetalingsformulier en/of extra documenten bezorgen om je terugbetalingsaanvraag te vervolledigen? Doe het digitaal.

Wij luisteren altijd

Kiezen voor Partena Ziekenfonds is kiezen voor een onafhankelijk ziekenfonds dat bereikbaar is waar en wanneer het jou past! 

Sluiten

Kantoorzoeker

Ben je op zoek naar het dichtstbijzijnde kantoor?

Zoek een kantoor

MijnPartena

Door je aan te melden kun je al je dossiers opvolgen, inboxberichten lezen, ...

MijnPartena