Werknemer

Arbeidsongeschiktheid aangeven

Arbeidsongeschikt door ongeval of ziekte? Geef het meteen aan bij je werkgever en bij je ziekenfonds. Zo kunnen we je uitkering snel en correct berekenen.

Aangifte bij het ziekenfonds

Je geeft je arbeidsongeschiktheid aan bij het ziekenfonds via een medisch getuigschrift arbeidsongeschiktheid, of het zogenaamde 'document vertrouwelijk'.   

Laat het document invullen door je behandelende arts met

  • jouw gegevens
  • de identificatie van de behandelende arts (arts erkend door het RIZIV)
  • datum en handtekening van de behandelende arts
  • begin- en einddatum van de arbeidsongeschiktheid 
  • reden en aard van de arbeidsongeschiktheid

Heb je geen getuigschrift arbeidsongeschiktheid bij de hand? Vraag je arts om zelf een medisch getuigschrift op te maken met de nodige gegevens erop. 

Bezorg het ingevulde getuigschrift aan je ziekenfonds

  • Verstuur het document per post naar ons hoofdkantoor op adres: Sluisweg 2, bus 1, 9000 GENT. Wij bezorgen het aan de adviserend geneesheer.
  • De adviserend geneesheer moet het originele document krijgen. Fotokopie, fax of e-mail zijn niet geldig.

Aangifte bij je werkgever

Verwittig zo snel mogelijk je werkgever als je arbeidsongeschikt bent. Volg hiervoor de procedure die beschreven staat in je arbeidscontract of arbeidsreglement.

Maak een afspraak

Persoonlijk advies nodig? Maak een afspraak met een klantenadviseur in een kantoor in je buurt.

Afspraak maken

Sluiten

Kantoorzoeker

Bent u op zoek naar het dichtsbijzijnde kantoor?

Zoek een kantoor

Onlinekantoor

Door je aan te melden kun je al je dossiers opvolgen, e-Boxberichten lezen, ...

Onlinekantoor