Werkloos

Arbeidsongeschiktheid aangeven

Arbeidsongeschikt door ongeval of ziekte? Geef het meteen aan bij je ziekenfonds. Zo ben je wettelijk in orde en kunnen we je uitkering snel en correct berekenen.

Aangifte bij het ziekenfonds

Je geeft je arbeidsongeschiktheid aan bij het ziekenfonds via een medisch getuigschrift arbeidsongeschiktheid, of het zogenaamde ‘document vertrouwelijk’.   

Laat het document nauwkeurig invullen door je behandelende arts met

  • jouw gegevens
  • de identificatie van de behandelende arts (arts erkend door het RIZIV)
  • datum en handtekening van de behandelende arts
  • begin- en einddatum van de arbeidsongeschiktheid 
  • reden en aard van de arbeidsongeschiktheid

Heb je geen getuigschrift arbeidsongeschiktheid bij de hand? Vraag je arts om zelf een medisch getuigschrift op te maken met de nodige gegevens erop. 

Bezorg het ingevulde getuigschrift aan je ziekenfonds

  • Verstuur het document per post naar ons hoofdkantoor, op adres: Sluisweg 2, bus 1, 9000 GENT. Wij bezorgen het aan de adviserend geneesheer.
  • De adviserend geneesheer moet het originele document krijgen. Fotokopie, fax of e-mail zijn niet geldig.

Maak een afspraak

Persoonlijk advies nodig? Maak een afspraak met een klantenadviseur in een kantoor in je buurt.

Afspraak maken

Sluiten

Kantoorzoeker

Bent u op zoek naar het dichtsbijzijnde kantoor?

Zoek een kantoor

Onlinekantoor

Door je aan te melden kun je al je dossiers opvolgen, e-Boxberichten lezen, ...

Onlinekantoor