Zit jij te veel stil? Doe de test!

Langer dan een half uur stilzitten is niet goed voor je gezondheid, zelfs als je vaak gaat sporten. De Zittest maakt je bewust van je zitgedrag en begeleidt je naar een gezonde levensstijl.

Ik doe mee!

Gegevens
Weekdagen
Weekends
Beweging
Profiel
1 2 3 4
Gegevens

Wat is je geslacht?


Wat is je leeftijdscategorie?







Gezinssamenstelling: met wie woon je onder één dak?

(meerdere antwoorden mogelijk)






Wat is je professionele status?




1 2 3 4
Weekdagen

Pendel je naar het werk? Hoeveel uur per dag breng je door in de auto, of op de motorfiets, bus, tram of trein?




Pendel jij naar school of les? Hoeveel uur per dag breng je door in de auto, of op de motorfiets, bus, tram of trein?




Aangekomen op het werk: hoe lang zit je daar overdag neer?




Aangekomen op school of campus: hoe lang zit je daar overdag neer? Reken ook je huiswerk- of studietijd mee.




Tv kijken is ook zitten. Hoe lang doe je dat op een gewone weekdag?






Gebruik je thuis vaak je computer, smartphone of tablet? Hoeveel uur doe je dat op een doorsnee weekdag?






Spreek je vaak af met vrienden, lees je graag, of speel je wel eens een gezelschapsspel? Hoeveel tijd breng je op die manier zittend door?






1 2 3 4
Weekends

Ben je tijdens het weekend veel onderweg?

Bijvoorbeeld voor boodschappen, hobby’s, een uitstap, … ? Hoeveel uur per dag zit je daarvoor neer, in de auto, op de motorfiets, op bus, tram of trein?




Werk je ook tijdens het weekend? Hoeveel tijd breng jij daarvoor zittend door?





Hoeveel uren zit je neer om te studeren of om huiswerk te maken?





Je favoriete serie volgen, een film bekijken? Hoeveel uren tv-kijken zitten er in jouw gemiddelde weekend?






Gebruik je tijdens het weekend vaak je computer, tablet of smartphone? Hoeveel tijd spendeer je daar gemiddeld aan?






Spreek je in het weekend vaak af met vrienden, of hou je het bij een rustige avond thuis met een goed boek? Hoe lang zit je zo gemiddeld neer?






1 2 3 4
Beweging

Hoeveel keer per week beweeg je intensief gedurende minstens 20 minuten?

Met ‘intensief’ bewegen bedoelen we: snel fietsen, lopen, zwemmen, voetballen, fitnessen, ... Als je intensief beweegt, versnelt je ademhaling, verhoogt je hartslag, en begin je te zweten.




Hoeveel keer per week beweeg je intensief gedurende minstens 20 minuten?

Met ‘intensief’ bewegen bedoelen we: joggen, voetballen, aerobics, snel fietsen ... Als je intensief beweegt, versnelt je ademhaling, verhoogt je hartslag, en begin je te zweten.




Hoeveel keer per week beweeg je gedurende minstens een half uur matig intensief?

Bijvoorbeeld: wandelen, poetsen, rustig fietsen, lichte voorwerpen heffen,… Als je matig intensief beweegt, verhoogt je hartslag lichtjes, of versnelt je ademhaling een beetje. (Tel je uren intensief sporten hier niet bij)




Hoeveel keer per week beweeg je gedurende minstens een uur matig intensief?

Bijvoorbeeld: wandelen, dansen, of rustig fietsen. Als je matig intensief beweegt, verhoogt je hartslag lichtjes, of versnelt je ademhaling een beetje. (Tel je uren intensief sporten hier niet bij)




Er is een fout opgetreden. Gelieve het later opnieuw te proberen.
De Zittest van Partena Ziekenfonds werd ontwikkeld door de Universiteit Gent. Het beweegprogramma stelde Partena Ziekenfonds op in samenwerking met ViGeZ.
Sluiten

Kantoorzoeker

Bent u op zoek naar het dichtsbijzijnde kantoor?

Zoek een kantoor

Onlinekantoor

Door je aan te melden kun je al je dossiers opvolgen, e-Boxberichten lezen, ...

Onlinekantoor