Advies

Lekker slapen? Lees onze slaaptips!

Wie vlot uiltjes wilt vangen, moet een paar voorschriften ter harte nemen. Wil je niet onnodig lang liggen woelen onder het dons? Houd dan rekening met de volgende slaaptips!

Slaaptips

  • Zorg voor een gezonde en rustige slaapomgeving
  • Een kamertemperatuur tussen 16°C en 20°C, regelmatige verluchting, geen televisie kijken in de slaapkamer, ...
  • Let op met eten en drinken kort voor het slapengaan
  • Vermijd 's avonds zware en gekruide maaltijden, koffie, cola, thee en alcohol
  • Sta op en ga slapen op vaste tijdstippen, zo raakt je biologische klok niet ontregeld en ontwikkel je een vast slaap- en waakpatroon
  • Doe aan lichaamsbeweging
  • Beweging werkt ontspannend en bevordert de slaapkwaliteit, vermijd wel zware fysieke inspanningen in de laatste vier uren voor het slapengaan
  • Neem indien mogelijk een siësta in de namiddag
  • Beperk je middagslaapje tot een half uur, anders slaap je ’s avonds moeilijker in
  • Lig niet te piekeren in bed 

Vertoon je tekenen van slaperigheid, zoals knikkebollen of geeuwen? Dan is het tijd om je bed op te zoeken. Slaap zoveel uren als je nodig hebt om uitgerust te zijn!

Terugbetaling slaaptherapie

Heb je slaapproblemen en wil je die aanpakken? Partena Ziekenfonds voorziet een terugbetaling voor slaaptherapie.


Slapeloosheid, heb jij moeite om de slaap te vaten?
Slaap problemen

Gerelateerde categorieën

Blijf op de hoogte!

Schrijf je in en ontvang maandelijks ons gezondheidsnieuws en gezond advies.

Meer weten? Contacteer ons!

Interesse in onze producten? Meer weten over onze dienstverlening? Stel je vraag via het contactformulier. Onze medewerkers helpen je graag verder.

Blog en nieuws

Gezond advies, het laatste gezondheidsnieuws en alles over onze workshops en infosessies.

Hoe pak je een slaapprobleem aan?

Hoe pak je een slaapprobleem aan?

Blog 21 september 2015

Wil je niet langer wakker liggen van een verstoorde nachtrust? Wacht dan niet te lang om professionele hulp te zoeken. Als je gedurende vier opeenvolgende weken met slaapproblemen kampt, is het al meer dan tijd om een arts op te zoeken.

Slapen, een onderschat fenomeen

Slapen, een onderschat fenomeen

Blog 1 december 2015

Gezonde voeding en lichaamsbeweging zijn bekende ingrediënten van een gezonde levensstijl, maar we mogen een goede nachtrust zeker niet vergeten. Goed of slecht slapen betekent namelijk een verschil van dag en nacht. Maar slapen, hoe gaat dat nu juist?

Welke slaapproblemen bestaan er?

Welke slaapproblemen bestaan er?

Blog 21 oktober 2015

Slapen is voor de mens onontbeerlijk voor een goede gezondheid. Een nachtje slecht slapen kan een negatief effect op je concentratie en reactievermogen hebben. Op lange termijn kan het zelfs zorgen voor een veel ernstigere ontregeling.

Wij luisteren altijd

Kiezen voor Partena Ziekenfonds is kiezen voor een onafhankelijk ziekenfonds dat bereikbaar is waar en wanneer het jóu past! 


Sluiten

Kantoorzoeker

Bent u op zoek naar het dichtsbijzijnde kantoor?

Zoek een kantoor

Onlinekantoor

Door je aan te melden kun je al je dossiers opvolgen, e-Boxberichten lezen, ...

Onlinekantoor