Hoe je factuur betalen

Overschrijving

Bij Partena is het mogelijk om je factuur te betalen via overschrijving. Gebruik steeds de gestructureerde mededeling, zodat jij kunt blijven genieten van al onze voordelen en diensten. 

Als je ervoor kiest om je factuur te betalen via overschrijving, ontvang je jaarlijks (voor de ziekenfondsbijdrage en de Vlaamse zorgverzekering) of elk kwartaal (voor je hospitalisatieverzekering en Dentalia Plus) een overschrijvingsformulier.

Correct betalen dankzij gestructureerde mededeling 

Gebruik altijd de gestructureerde mededeling als je een factuur van je ziekenfonds betaalt. Je betaling wordt via de gestructureerde mededeling snel en automatisch aan je dossier gekoppeld. Zo vermijd je misverstanden en onterechte betalingsherinneringen. 

  • De gestructureerde mededeling bestaat uit 12 cijfers. Je vindt ze onderaan op het overschrijvingsformulier van de factuur. 
  • Je herkent ze aan de zone ... /.... /.... . Je kunt in deze zone geen tekst of tekens toevoegen.
  • De mededeling is anders op elke factuur. Sla ze nooit op in je thuisbankiersysteem. Zo vermijd je misverstanden.

Praktisch

  • Ik heb geen of een verkeerde gestructureerde mededeling vermeld. Wat nu?
  • Ik heb per ongeluk te veel betaald. Wat nu?
  • Kan ik een afbetalingsplan krijgen?
  • Hoe vraag ik een domiciliëring aan?

Graag klant worden?

Kiezen voor Partena Ziekenfonds is kiezen voor een onafhankelijk
ziekenfonds dat bereikbaar is, waar en wanneer het jóu past!


Hoe klant worden? Bereken je bijdrage
Sluiten

Kantoorzoeker

Bent u op zoek naar het dichtsbijzijnde kantoor?

Zoek een kantoor

Onlinekantoor

Door je aan te melden kun je al je dossiers opvolgen, e-Boxberichten lezen, ...

Onlinekantoor