Juridisch advies

Dienst ledenverdediging

De dienst ledenverdediging is de juridische dienst van je ziekenfonds. Bij klachten of vragen over je ziekte en gezondheid, kun je bij de dienst ledenverdediging gratis terecht voor informatie, advies en/of bemiddeling.

De dienst ledenverdediging helpt je met vragen over

  • facturen of kostennota's voor zorgverlening
  • schadevergoeding ten gevolge van gezondheidszorg verleend in België 

Onze dienstverlening is gratis, op voorwaarde dat je in regel bent met je ziekenfondsbijdrage.

Welke vragen zijn niet voor de dienst ledenverdediging?

  • Arbeidsongevallen, beroepsziekten en verzekeringskwesties
  • Conflicten met bv. de werkgever of de uitbetalingsinstelling van pensioen of werkloosheidsvergoeding

Meer info

Neem contact op met ons via T. 02 218 22 22.

Vraag en antwoord

  • Mag een ziekenhuis vragen aan de patiënt welk soort verzekering hij/zij heeft?
  • Mijn ziekenhuisfacturen stemmen niet overeen met het inschrijvingsformulier
  • Is het normaal dat ik een uitzonderlijke opleg heb voor een laboratoriumonderzoek of dringend ziekenvervoer?
  • Mogen supplementen of extra kosten aangerekend worden na een ziekenhuisopname?
  • Kunnen er verwijlinterestenn boetes of administratiekostenaangerekend worden, terwijl ik de eerste factuur of kostennota nooit ontvangen heb?
  • Kan ik een afbetalingsplan vragen voor een ziekenhuisfactuur?
  • Hebben alle ziekenhuizen een ombudsdienst?
  • Wat met klachten over ziekenfondsen zelf?

Wij luisteren altijd

Kiezen voor Partena Ziekenfonds is kiezen voor een onafhankelijk ziekenfonds dat bereikbaar is waar en wanneer het jóu past! 


Sluiten

Kantoorzoeker

Bent u op zoek naar het dichtsbijzijnde kantoor?

Zoek een kantoor

Onlinekantoor

Door je aan te melden kun je al je dossiers opvolgen, e-Boxberichten lezen, ...

Onlinekantoor